Gå til innhold

E39 - Start problemer 2002 mod common rail.


bbqlk30
 Share

Anbefalte innlegg

Opplever at bilen ikke starter.

Mest sannsynlig kutter diesel tilførsel, og eg kan skinne til krampa tar meg. Om eg venter 10-15 min starter den heilt fint!! Dette skjer ca 1 gang pr uke.

Har byttet veiv og kam sensor/giver.

Dette er ein 2002mod med common rail. Har sjekket lekasje i dyser, og dei er heilt bra/jevne.

Noen som har opplevd det samme???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet.

Hadde du andre symptomer? Virker som motoren jukser litt på ca 4000 omdreininger (ved forbikjøring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eksakt samme problem som du, til meg ble det feilsøkt feil på kamakselgiver og lekkasje på dysen nr.1. Når alt dette ble skiftet har jeg aldri hatt problemet igjen. Så jeg vil ta enda en sjekk av dysene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det selv ????? Problemet med dysene er om de ikke holder tett når de skal - slik at det siver diesel igjennom dem når bilen står. Somoftest på varm motor eller halvlunk motor. Sjeldent problem på kald motor som jeg har erfart i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper inn 5 meter med "vindusspyler" slange. Deretter kjøper du inn torx bits hunn sett (Biltema).

Ta av deksel over luftfilter, så vil du se dysene. Så tar du ut clipset (6 stk) som holde returen på plass, og fjerner heile retur slynga. Sett ein 3mm bolt i enden for å hindre søl.

Nå deler du opp slangen i 6 stk a 80 cm.

Deretter koppler du disse inn i retur porten. Så henger du de opp sånn att dieselen kan stige oppover.

Start bilen og se hvilen som stiger fortere enn de andre!! Kan prøve å få tatt ett par bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fikk samme på min bil for en stund siden også, ville ikke starte men kom halv time etter. Kjørte på bmw verksted og fikk diagnose test, dårlig diesel trykk og feil melding fra diesel føde pumpe som sitter under fører stolen. Trykket skal egentlig være over 4,5 bar men hos meg var d bare 3,3. Koster ca 3 tusen denne fødepumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...