Jump to content

E39 - Start problemer 2002 mod common rail.


bbqlk30
 Share

Recommended Posts

Opplever at bilen ikke starter.

Mest sannsynlig kutter diesel tilførsel, og eg kan skinne til krampa tar meg. Om eg venter 10-15 min starter den heilt fint!! Dette skjer ca 1 gang pr uke.

Har byttet veiv og kam sensor/giver.

Dette er ein 2002mod med common rail. Har sjekket lekasje i dyser, og dei er heilt bra/jevne.

Noen som har opplevd det samme???

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet.

Hadde du andre symptomer? Virker som motoren jukser litt på ca 4000 omdreininger (ved forbikjøring)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde eksakt samme problem som du, til meg ble det feilsøkt feil på kamakselgiver og lekkasje på dysen nr.1. Når alt dette ble skiftet har jeg aldri hatt problemet igjen. Så jeg vil ta enda en sjekk av dysene dine..

Link to comment
Share on other sites

Gjør du det selv ????? Problemet med dysene er om de ikke holder tett når de skal - slik at det siver diesel igjennom dem når bilen står. Somoftest på varm motor eller halvlunk motor. Sjeldent problem på kald motor som jeg har erfart i allefall.

Link to comment
Share on other sites

Du kjøper inn 5 meter med "vindusspyler" slange. Deretter kjøper du inn torx bits hunn sett (Biltema).

Ta av deksel over luftfilter, så vil du se dysene. Så tar du ut clipset (6 stk) som holde returen på plass, og fjerner heile retur slynga. Sett ein 3mm bolt i enden for å hindre søl.

Nå deler du opp slangen i 6 stk a 80 cm.

Deretter koppler du disse inn i retur porten. Så henger du de opp sånn att dieselen kan stige oppover.

Start bilen og se hvilen som stiger fortere enn de andre!! Kan prøve å få tatt ett par bilder.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Fikk samme på min bil for en stund siden også, ville ikke starte men kom halv time etter. Kjørte på bmw verksted og fikk diagnose test, dårlig diesel trykk og feil melding fra diesel føde pumpe som sitter under fører stolen. Trykket skal egentlig være over 4,5 bar men hos meg var d bare 3,3. Koster ca 3 tusen denne fødepumpa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...