bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Opplever at bilen ikke starter. Mest sannsynlig kutter diesel tilførsel, og eg kan skinne til krampa tar meg. Om eg venter 10-15 min starter den heilt fint!! Dette skjer ca 1 gang pr uke. Har byttet veiv og kam sensor/giver. Dette er ein 2002mod med common rail. Har sjekket lekasje i dyser, og dei er heilt bra/jevne. Noen som har opplevd det samme???
Disl Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet.
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Når bilen sviver er det aldri problemer med at den stopper. Dette skjer kun når den skal starte. Har vært inne på tanken ang føde pumpen, men gadd isje bytte uten å være heilt sikker...
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Jeg hadde smme problem med min bil 2003 320d. Der var det dyse nr 4 som ikke lukket /var defekt. På diagnose fikk verkstedet opp feil på kamakselsensor og rail trykk sensor. Begge ble byttet men bilen blr ikke bra for dysa ble byttet. Hadde du andre symptomer? Virker som motoren jukser litt på ca 4000 omdreininger (ved forbikjøring)
Isak Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Jeg hadde eksakt samme problem som du, til meg ble det feilsøkt feil på kamakselgiver og lekkasje på dysen nr.1. Når alt dette ble skiftet har jeg aldri hatt problemet igjen. Så jeg vil ta enda en sjekk av dysene dine..
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Ok. Det er gjort på ein halvtime å sjekke dysene, så det får eg gjøre i dag!!
Tore Diesel Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Ok. Det er gjort på ein halvtime å sjekke dysene, så det får eg gjøre i dag!! Hva er den enkleste måten å sjekke dysene på egentlig?
Isak Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Gjør du det selv ????? Problemet med dysene er om de ikke holder tett når de skal - slik at det siver diesel igjennom dem når bilen står. Somoftest på varm motor eller halvlunk motor. Sjeldent problem på kald motor som jeg har erfart i allefall.
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Du kjøper inn 5 meter med "vindusspyler" slange. Deretter kjøper du inn torx bits hunn sett (Biltema). Ta av deksel over luftfilter, så vil du se dysene. Så tar du ut clipset (6 stk) som holde returen på plass, og fjerner heile retur slynga. Sett ein 3mm bolt i enden for å hindre søl. Nå deler du opp slangen i 6 stk a 80 cm. Deretter koppler du disse inn i retur porten. Så henger du de opp sånn att dieselen kan stige oppover. Start bilen og se hvilen som stiger fortere enn de andre!! Kan prøve å få tatt ett par bilder.
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Da er dysene testet, og det var jevne. Eg må kansje ta testen ein gang til med varm motor. Litt tabbe av meg!!!
pallen Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Kan være glødereleet som som tuller litt innimellom, mål at det virkelig kommer strøm til glødepluggene.
bbqlk30 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Motoren er varm når det skjer. Tror ikke den får diesel. Etter eg har skinna i 2 minutter har eg prøvd å lukte om det er diesel rester i eksos, og kan ikke lukte noen ting.
Kolvre Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Hei. Fikk samme på min bil for en stund siden også, ville ikke starte men kom halv time etter. Kjørte på bmw verksted og fikk diagnose test, dårlig diesel trykk og feil melding fra diesel føde pumpe som sitter under fører stolen. Trykket skal egentlig være over 4,5 bar men hos meg var d bare 3,3. Koster ca 3 tusen denne fødepumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå