Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære forum!

Min 320i Touring -90 bruker en del kjøleveske... Det lukter ikke kjøleveske når jeg bruker varmeapparatet og det er ingen lekasjeflekker på gulvet i garasjen, men den bruker 1 liter på 1-2 tanker. Den brukte mere nå når det var kaldere.. (kansje det er en lekasje på varmeregisteret alikevell da, siden vifta ble brukt oftere og lengere enn ellers). Som sagt så lukter det ingen ting.

Kan noen her hjelpe? :roll:

Skrevet

Det første eg ville ha sjekka er etter synlige lekkasjer og lukt,men det virker som om du allerede har gjort dette. Lukt også i ekspansjonstank og sjå etter misfarging på kjølevæske/eksos/olje.

Den beste måten for å leite videre er å trykkteste systemet. Har du ikkje utstyr til dette sjøl får du det gjort på verksted(behøver ikkje være merkeverksted). Kan som sagt være utvendig lekk. og innv. lekk.

Varmeregisteret slipper vann inn i radiator når du åpner for varme,ved kald innstilling er denne tilførselen stengt.

Gudd løkk :)

Skrevet

Jeg har også hatt en lekkasje på bilen. Så ikke noe til det når bilen stod i ro, men etter å ha kjørt var det forsvunnet kjølevæske. Fant ikke noen lekkasjeflekker under bilen. Det var ikke før jeg lot motoren stå på tomgang med varmeapparatet på fullt jeg kunne se hvor lekkasjen var. Fikset dette med Radiatortett. Har fungert til nå.

Så, hvis du ikke har prøvd det la motoren stå på tomgang med varmen på fullt. Mulig du kan se noen lekkasje da.

(luktet heller ikke kjølevæske hos meg da jeg kjørte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...