Gå til innhold

Vanvittig........


newbee
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Det er helt utrolig at enkelte skal få dure frem som de selv vil her i forumet, før jul overførte jeg penger til medlem willers for et par hovedlykter og jeg har fremdeles ikke lykkes i å få verken lyktene eller pengene av han.

Jeg hadde for flere mnd siden et innlegg her i forumet om useriøse selgere som tydeligvis ble fjernet av moderator, et det forumet sin polysi at svindlere er hjertelig velkomne i forumet?

Hr. willers lovde gull og grønne skoger den 17 januar 2007 med denne pm:

"Hei beklager jeg ikke har svart før. Jeg kan evnt sende deg lyktene eller gi deg pengene dine tilbake. Kan sende deg lyktene i morgen hvis du er interesert. Er det evnt noen andre deler du er trenger? så kan jeg kaste de med gratis for tort og svie. beklager igjen"

Mitt svar var at jeg ikke trengte noe mer en lyktene jeg hadde betalt for.

Jeg ser at hr. willers er en hyppig bruker av forumet så han er i høyeste grad tilgjengelig men unlater å svare på alle mine henvendelser.

Antar at moderator igjen vil fjerne innlegget noen som vel tyder på at svindlere er hjertelig velkomne her i forumet.

Det hele er ment som en advarsel til andre mot å handle med denne personen.

Helge Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi tillater svindel er bullshit, og det vet både jeg og de fleste andre her inne. Å anklage meg/oss for å tillate svindel er ikke akkurat noe smart trekk om du vil ha noe medfølelse herfra.

Uansett; Svindlere er på ingen måte velkomne her what-so-ever, men det finnes en del punkter som skal være forsøkt før man går til offentlig uthengning, og vi MÅ ha mer enn én irritert forumbruker før vi kan begynne å stenge ute folk.

Det er heller ikke vår jobb å leke politi og sende trusselmeldinger til brukerne det gjelder. Ringer du kanskje Finn og ber de ordne opp om du blir lurt av en annonsør på Finn? Så lenge vi har et rettssystem her til lands, er et nødvendig steg i prosessen å levere anmeldelse på vedkommende.

PS: Lye-bu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måte å undgå svindel på, er ikke å handle med folk hvor man ikke kan hente delen, og betale kontant på stedet.

Ellers er risikoen her på bimmers like stor som på Finn.no.

Det bedste sted er vel qxl hvor bruger kan vurdere hverandre.

Veit ikke om der er planer om et slikt system her på bimmers, men er der kan gunnar kontakte meg på PM da jeg gerne vil hjælpe med å bygge det til forummet.

Erfaring med PHP har jeg dog ikke, men ASP, Access og DW er jeg rimelig sterk i (men ting tar tid ;-) , er så mye man skal hver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at han mister "willers" har jeg også handla med for et par år siden. Det var ei lykt til en moped som han skulle ha 200 kr for. Fikk oppkravslappen, og der sto det at jeg måtte betale 600kr. Ren og skjær svindel. Prøvde og ringe han, sendte e-post, la han til på msn osv, men var umulig og få tak i. Han tok ikke tlf når jeg ringte med skjult nr en gang, så det er tydelig at jeg ikke var den eneste han ikke turte og snakke med.

Angående den lykta jeg skulle ha, så betalte jeg selvfølgelig ikke ut den, så han satt igjen med fraktkostnader og en hovedlykt i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar

Admin : eg synst at siden du har en så høy rang her inne og skal liksom vere "sjef" bør du ta deg sammen å ikkje kritisere en som har sakt det er lov å ha svindlere her inne, du bør heller tenke på at det faktisk ER en svindler her, lovlig eller ikkje lovlig bør du som "sjef" sjekk opp i saken eller så er ikkje det så mangen igjen i forumet her til slutt som ingen gidder å ta affere med de som ikkje klare å levere ting eller penger etter avtalt krav! slikt bør det gjøre noes med!! tipper det er andre som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje berre å stenge folk ute pga en person sin meining. Først bør og skal en få høre begge parters historie og bevis før en kan ta en saklig avgjørelse.

Men det som er avgjørende er som sagt beviser,ellers blir det kun påstand mot påstand...

Så eg skjønner godt at ledelsen her inne på forumet ikkje vil ta affære med en gang noen roper ut om en svindler,vedkommende må få anledning til å få forklare seg og legge fram eventuelle beviser viss den personen har til hensikt å fortsette å være medlem her inne.

Men for all del,eg skjønner frustrasjonen over å ha blitt svindlet på en eller annen måte.

Er vel egentlig null-toleranse her inne mht svindlere,men som sagt så må jo dette bevises før det kan angripes meiner nå eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@joen

Jeg sjønner og høre hvad du sier, men som moderator på andre forummer og med mange år på internettet, da veit jeg også hvad det vil si og drive/overvåke et slikt site som dette.

Det er nærmest umuligt :!:

Mængden av poster hver dag, problemer, usakelige utsagn og drit slænging frem og tilbake + uærlige folk i salg-kjøp forhold er ikke bare bare å følge med på, for slet ikke å snakke om å vere dommer i slike sager.

Jeg ser ikke at Gunnar skal sitte her og overvåke hvert et lille punktum som blir skrevet herinne, og han har heller ikke mulighet for det, medmindre at folk vil betale - og betale godt for å bruke forummet.......men DET vil folk ikke, jeg incl.

Forums handler om etik og respekt for hverandre, hvilket mange ikke sjønner men heldigvis så gjør de fleste.

Råtne egg vil der altid vere, og spesielt online hvor folk kan vere mere eller mindre annonyme.

Ja, Gunnar kan slette/blokkere profiler som flere gange har vert uproffe, men som han selv sier, skal vere gentagne gange.

Hvem veit om tråd starter taler sannt :?: (Ikke ment til denne aktuelle trådstarter, men generelt)

Slike sites/forummer er og kan kun vere bruker til bruker orienteret, men et ebay/qxl system er ikke noen dum ting, men slike ting tar tid og kræfter å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ringer du kanskje Finn og ber de ordne opp om du blir lurt av en annonsør på Finn?"

Det ville jeg ha gjort ja, og som en seriøs aktør så ville de nok umiddelbart stengt personen ute.

For å få sakten belyst på en god måte er moderator hjertelig velkommen til å sjekke mine pm´er, all utvekslinger med vedkomne er bevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det er Admin/moderatorer sin feil at du ble svindlet?

Det er ingen andre sin feil enn den personen som faktisk svindlet deg..

Finn har heller ingen myndighet til å leke politi, det eneste de kan gjøre er å slette annonsen..

Er vel egentlig null-toleranse her inne mht svindlere,men som sagt så må jo dette bevises før det kan angripes meiner nå eg.

Og det er vist flere ganger hva vi synes om svindlere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette svindler greia er noe som litt for mange her inne har begynt og prøve seg på... skikkelig kjipt for alle de som ikke svindler, men jeg stiller bestandig stor skepsis til folk som har 5 innlegg og alt er ting han skal selge og krever pengen overført på fårhånd.. er bestandig best og handle der du kan hente delen når du betaler men jeg hadde ikke giddi og dra til troms for ett sett baklykter f.eks. ;) jeg skjønner gunnar godt jeg. han har vel mer enn alt for mye og drive med om han ikke skal være politi og.. det har vi faktisk politiet til. ;) men ja han kan stenge brukere ute og vil de inn igjend kommer de seg inn igjend det er det som er dritten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med min mening jeg å da.

Synes egentlig trådstarter har seg selv å takke.

Hvis du fører over penger på forhånd har du aldri noen garanti for hva du får. Hvis jeg handler av ukjente kjøper jeg alltid på postoppkrav. Jeg overfører aldri penger på forhånd uten at jeg er kjent med person eller om det er et seriøst firma.

Du er ikke 100% sikret om du kjøper på postoppkrav heller. Varen kan være av en helt annen stand enn du ble opplyst om eller det kan rett å slett være bare søppel som er sendt med. Men da tror jeg du står sterkere uansett for det skal jo stå info om hva som er i pakken på kvitteringen.

At du begynner kritisere bimmers.no og går nesten til angrep på moderator her blir iallfall helt feil.

Dette er et gratis forum der du faktisk får annonsere så mye du vil gratis. Kommer alltid til å være en eller annen snik som skal prøve å lure til seg penger når han ikke trenger betale for det.

Ligeså kan ikke moderator, som driver med dette frivillig og på "dugnad", klandres. For det er helt umulig å sjekke alt som blir skrevet og annonsert.

Neste gang får du heller kjøpe på postoppkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit å handle med dem som får bra omtale/flere som har handlet med,å sjekke hvor mange innleg den personen har er greit å se på også syns jeg.Jeg er hvertfal fornøyd med den jobben Gunnar gjør,å hvis jeg skulle blit svindlet hadde jeg ikke lakt skylda på han hvertfal.han kan ikke stenge ute en person,bare for en sier han er svindler.han har jo ikke noen bevis på hvem som snakker sant,å med det mener jeg ikke at du lyver,men har ikke noen bevis :? men dette er min mening,vil alltid være noen som stjeler,men jeg er veldig fornøyd med gutta/jentene som er her :D men lykke til med alt,håper alt ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Ser Gunnar ut som ei jævla barnehage tante eller? At trådstartet kommer med utspill som er direkte angrep på Gunnar og det fantastiske foraet han driver, da blir jeg irritert. Det er rett og slett ikke Gunnar sitt ansvar at det er noen som svindler her på forumet. Enkelt og greit!

Hadde vi levd i en perfekt verden hadde ingen svindlet, men det gjør vi dessverre ikke, så da må man stille seg kritiske til folk, samme om de er på bimmers.no eller finn.no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanke admin bare sende en pm mail til personen som er anklaget for svindel her.. og dersom han ikke svarer " noe som kan sjekkes på sisste innlogging" så er det bare å stenge han ute.. ??

Det som er synd er jo at det er bare å få et nytt brukernavn da.. så egentlig er dette et veldig enkelt forum å svindle i..

Men! Hvorfor ikke bare politi anmelde dette da.. hvis du har satt inn penger på kontoen hans så er det sikkert mange andre som også har gjort det samme, og kommer politiet inn på den kontoen "som di gjør i en misstanke sak" så dukker det sikkert opp mange andre svindler også..

Det som er så dumt med sånne småbeløp er at altfor få anmelder det.. men går politiet til verks og tar en ringerunde og hører hvem som er blitt svindlet av di beløp som er kommet inn på kontoen hans så ryker han sikkert for en del..

Etter min mening, "anmeld saken, og få med i anmeldelsen alle fakta som ligger på bordet, og at det misstenkes at det ligger mer bak dette"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...