Gå til innhold

Er det farlig å dra ut til sperra?


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg må jo ha noe feil på min siden jeg ikke kommer lengre enn til 5000rpm, en E36 318i m43 motor, skal vel gå lengre enn til 5000 rpm ? (sperra slår inn)plages jo som faen når jeg skal kjøre forbi andre biler kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kammen er slitt, vil det da være vanskelig å dra bilen til sperra ?

Da skal den være ekstremt slitt i så fall.Den motoren der skal vel "fly" ut til 7000.

Det er vel ett kjent problem at kammen på desse motorene blir fort slitt og dermed ikke oppnår nok turtall til det sperra er satt til

Årsaken til dette er at hullene i oljerøret som skal smøre kammen er veldig små og med gammel olje blir de enda mer "strupt" å dermed får ikke kammen tilstrekkelig smøring.

trodde det hadde med at kammen ble presset heletide! men tar kanskje feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk kjørt den på sperra i 5.gir i sverige, det var litt spesielt 8)

Mye hadde du da?

Sjekk forrige side, ca 215, fikk det med en kompis sin 320 så tipper han hadde ca samme..

Når jeg prøvde ut detta hadde jeg 215 på speedoen ja, da slo sperra inn. uff tørr ikke gjøre det igjen :oops: lange peridoer med heftig turtall da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan være årsaken til at sperra slår inn på 5000 da ? er dette noe man kan regulere ? eller er det andre ting som kan gjøre at sperra slår inn for tidlig ?

Prøv å bytte tennings modulen! Den var gåen på min, sperret på 2800rpm..

I femte gir fikk jeg 117km/t :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk forrige side, ca 215, fikk det med en kompis sin 320 så tipper han hadde ca samme..

Når jeg prøvde ut detta hadde jeg 215 på speedoen ja, da slo sperra inn. uff tørr ikke gjøre det igjen :oops: lange peridoer med heftig turtall da :wink:

Ok, har ikke prøvd på min, men trodde den skulle klare 225 ca jeg, men tydeligvis ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig når du driver å drar bilen på turtallsperra er att du husker å peile olje me javne mellomrom for denn kann bruke litt olje ved flittig turtallsperre bruk =D Og viss du bare kjører en ordinær 318i så er det vell ikke så forferdelig underholdende uansett og ligge å file på turtallsperra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...