jDG Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 Har kjøpt meg "ny" bil, en BMW 318i -92, og den forrige eieren har tydligvis skiftet dørhåndtak ute på venstre side både foran og bak, men ikke fått på rammene rundt. Fikk med to helt nye rammer bestillt fra forhandler, men jeg får dem heller ikke på.. Det er to "kroker" nede på rammen som skal settes i to hull i døren først, og to litt mindre "klipps" som skal trykkes på oppe, men det er så seigt og samme hvor mye jeg presser så vil de ikke sitte.. Er det noe triks for å få på disse? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iiiii Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 Kan være et sant h...... spesielt hvis dørtrekket har seget litt, må bare være litt forsiktig, liste og lure litt så treffer du til slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2007 Kan være et sant h...... spesielt hvis dørtrekket har seget litt, må bare være litt forsiktig, liste og lure litt så treffer du til slutt... Ahaa, ja det kan være årsaken.. Han forrige eieren har ikke fått på interiøret på døren skikklig så det henger litt løst.. Får vel kjøpe noen knotter og få satt det på skikklig igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 Det er ingenting som skal trykkes opp, selv om det ser slik ut.. I dørkarmen din er det et gummideksel som skjuler et hull i døren. inn der må du finne et egnet verktøy til å dra/skyve mekanismen som låser rammene. Det letteste å gjøre for å skjønne det første gangen er å ta av dørtrekket slik at du ser hvordan det fungerer. Rammen skal dyttes inn i alle fire hullene, deretter skal du skyve en plate over som låser rammen fast. Hvis du ikke klarer å dytte rammen inn overkant så må du ta et skrujern inn i hullene og skyve låsemekanismen tilbake.. Men som sagt, skru av dørtrekket og studer det litt! Jeg ødela en ramme, ripet døren, mistet en ramme før jeg fikk de til å sitte skikkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2007 Det er ingenting som skal trykkes opp, selv om det ser slik ut..I dørkarmen din er det et gummideksel som skjuler et hull i døren. inn der må du finne et egnet verktøy til å dra/skyve mekanismen som låser rammene. Det letteste å gjøre for å skjønne det første gangen er å ta av dørtrekket slik at du ser hvordan det fungerer. Rammen skal dyttes inn i alle fire hullene, deretter skal du skyve en plate over som låser rammen fast. Hvis du ikke klarer å dytte rammen inn overkant så må du ta et skrujern inn i hullene og skyve låsemekanismen tilbake.. Men som sagt, skru av dørtrekket og studer det litt! Jeg ødela en ramme, ripet døren, mistet en ramme før jeg fikk de til å sitte skikkelig.. Ååh, ja det prøvde jeg ista, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skulle dytte/dra for å åpne låsene, men får vel prøve å åpne interiøret for å se hva som skjer bak der.. Tusen takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 Er ikke nødvendig å ta av dørtrekket.... tror ikke du ser noe mere da. Er ikke grusomt vanskelig, men det lønner seg å være to, en som døtter på håndtaket og en som skyver på den greia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 Er ikke nødvendig å ta av dørtrekket.... tror ikke du ser noe mere da. Er ikke grusomt vanskelig, men det lønner seg å være to, en som døtter på håndtaket og en som skyver på den greia. Tar du av trekket så ser du jo hele skyvemekanismen. Var bare ment for å vise hvordan det fungerte.. Er jo ikke så lett å se noe inn i dørsiden, og særlig hvis ikke du vet hva du ser etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2007 Skal prøve å se om jeg får til i morgen, trekket er jo ganske løst uansett så jeg kan jo prøve å gløtte på det å se inn.. Kommer med tilbakemelding når jeg har prøvd! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Funket som bare juling! Brukte et flatt skrujern til å åpne låsen, og en modifisert kleshenger for å smette den tilbake! ^^ Takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå