Gå til innhold

Ulovlig med sota baklykter??


jDG
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk høre idag om noen som ble taua inn for ha kjørt med sota baklykter, og ble fortalt at dette ikke var lovlig, stemmer det? Kan man riskikere å bli taua inn om man kjører rundt med et tynt lag med lyktespray bak? Det kan da vel ikke redusere lysstyrken såå kraftig vel? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer helt ann på hvor mye lyktene er sota :wink: skjønner godt at folk med svart-sota lykter blir taua inn :)

Jeg vurderer å sote mine.. Ikke helt mørke, men ett lag med spray, sånn de blir litt mørkere bare.. Vil det by på store problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre idag om noen som ble taua inn for ha kjørt med sota baklykter, og ble fortalt at dette ikke var lovlig, stemmer det? Kan man riskikere å bli taua inn om man kjører rundt med et tynt lag med lyktespray bak? Det kan da vel ikke redusere lysstyrken såå kraftig vel? :shock:

Jeg hadde en lett motorsykkel som skulle godkjennes på biltilsynet og de sa jeg måtte "vaske" bort sotingen på blinklysene får de skal enten være klare og ha en orangsj pære eller være orangsj utenpå. Samme gjelder vell for baklys også at de skal være røde og klare og ikke "dimmes" ned.

Men så spørs det jo på de som jobber den dagen du kommer også da. Noen er snille mens andre er ett gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...