Gå til innhold

2001-lykter til E39

Bæver
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1997 523i Touring med originale lykter (orange blink og xenon frontlykter). Har planer ombygging til 2001-facelift. Trenger en del innspill fra garva BMW-fans.

Frontlykter

For det første: Å bygge om til 2001 angeleyes krever nye lykter og nye tennere. Dette er svindyrt ikke sant? Hva med å bygge om fra xenon til vanlige pærer med angeleyes? Har noen gjort dette? Erfaringer? Hvor finner jeg rimelige lykter?

Baklykter

Ønsker diodelys bak og hvite blink. Her må jeg også ha noe småtteri i tillegg (lystestere e.l.). Noen tips om hvor slikt kjøpes for en rimelig penge?

Takker og bukker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener du kan bruk de eksisterende tennerne til facelift-lykter med xenon. Du får oppgraderingssett til xenon, så da ville jeg tro dette gikk.

Når det gjelder baklykter får du komplett oppgraderingssett som bare er å montere rett på uten noen store modifikasjoner.

Ta en titt på www.schmiedmann.no eller www.koed.dk for å finne pris på alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger Bmw oppgraderingssett da? Så de ikke mener du må sette inn helt nye lykter med tilhørende tennere?

Uansett dobbeltsjekk det der ja, og ikke ta det for god fisk før du har funnet ut litt mer om det. Har opp igjennom årene også fått mange beskjeder fra Bmw om det ene og det andre, noe som ikke alltid har stemt like godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med schmiedmanngutta. Man MÅ ha nye tennere. De selger komplett sett for alle E39 før 09/98 MED original xenon. Settet har Varenummer: 63-12-0-025-191 og er et komplett ombyggingssett med tennere. 10.700kr...

Her får man også komplette diodebaklykter med tennere. Disse må kodes etter montering. Frontlyktene er bare å smekke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da fikk du hverfall bekreftet det. Trodde faktisk du kunne benytte de gamle tennerne jeg...

Men blir jo fort litt penger for en facelift foran og bak da, selv om det virkelig er verdt det når du ser resultatet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt verdt det... Blir ca 15000 via Scmiedmann.

Kompiss skal sjekke priser i morgo. Kan bli rimeligere...

Så blir det 18". Kanskje nye M5-felga passer..?

Ellers blir kjerra original...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte tennere,men må bøye til et feste til tenneree.

De gamle tennerene er litt større enn de nye, og passer derfor ikke i feste braketten som sitter på de nye lyktene.

jeg har en gammel og en ny på min bil, fikk den nye tenneren når den gamle sa takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" er hvertfall ikke noe for stort på en E39, for den sluker omtrent dekk... :wink: Nye M5-felgene blir sikkert fint det! Har selv de "gamle" M5-felgene (E39) nå på vinteren. Kler bilen godt, men kanskje noe "oppbrukt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til det Boss! Jeg driver å sjekke om man kan benytte tennerne fra de gamle lyktene... I såfall sparer jeg mange lapper som kan brukes på annet snakks...

Håper dette stemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...