Jump to content

fjerning av tikking. må han ha noe?

albjorkl
 Share

Recommended Posts

Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler.

Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det.

Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt.

Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler.

Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det.

Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt.

det er ventiltikking.. tror jeg..

men hele toppen er overhalt for ca 1 år siden, noe sånt. løftere å alt er byttet. jeg kjører med 5-40 olje... hvor får man kjøpt det middelet man tilsetter i bensinen, så dysene ikke tikker? men ellers, trenger man bare verktøy for å justere ventilene?

10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett).

Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også.

TUSEN GJERTLIG!!!! det var akuratt en sånn beskrivelse jeg var ute etter :D

10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett).

Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også.

er vel akkurat slik du må gjøre. må stille mine ventiler også etter overhaling.

For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene ;)

For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene ;)

da er det ventilene. garantert.. fordi det er akkurat sånn som skjer.