Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler.

Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det.

Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt.

Skrevet
Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler.

Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det.

Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt.

det er ventiltikking.. tror jeg..

men hele toppen er overhalt for ca 1 år siden, noe sånt. løftere å alt er byttet. jeg kjører med 5-40 olje... hvor får man kjøpt det middelet man tilsetter i bensinen, så dysene ikke tikker? men ellers, trenger man bare verktøy for å justere ventilene?

Skrevet

10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett).

Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også.

Skrevet

Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også.

TUSEN GJERTLIG!!!! det var akuratt en sånn beskrivelse jeg var ute etter :D

Skrevet

er vel akkurat slik du må gjøre. må stille mine ventiler også etter overhaling.
Skrevet

For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene ;)

Skrevet
For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene ;)

da er det ventilene. garantert.. fordi det er akkurat sånn som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...