Gå til innhold

vingler ved nedbremsing

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Det første jeg ville sjekket var foringene bak på bærearmene. Disse får mye av belastningen når du bremser hardt. Er det mye bevegelse hvis du spenner i forkant av forhjulene? Det kan være mye annet også, til og med i bakstillingen men det er ikke så godt å si uten at noe er sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frode, de foringene er helt alfa omega (til en viss grad innvirker bærekulene) for en stabil akselerasjon og nedbremsing. Vet ihvertfall at på E30 kan man sette på M3 foringer som er massive, istedet for de orginale som er utkutta (for bedre comfort visstnok).

Jeg hadde en opprevna foring på venstre bærearmen (bakerst) og holdt på å ende i grøfta under oppbremsing. Byttet foringer på begge sider og det ble bra.

Powerflex har også noe massive foringer, nå har jeg kun oversikt over E30, men de har garantert noe til E36 også..

Slik så min ut; farlige saker i høy hastighet:

lsforing.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 520 1991, skifta jeg caster stagene og etter det har jeg ikke vingling. Så skift disse så har du nok løst problemet ditt.

Best å kjøpe de med pakningen påmontert. Jeg gjorde det ikke og for å få pakningene inn i stagene, måtte jeg til med ei presse som takla 4 tonn. Ikke lett å få på plass med bare vanlig verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...