Gå til innhold

Hvit guffe i oljen


Yngvebmw
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket oljen for noen få minutter siden og merket at det var noe hvit guffe der. Jeg vet at dette kan være i forbindelse med gåen toppakning og lignende,men tror neppe dette er tilfellet her. Temperaturen på bilen er stabil og den bruker ikke nevneverdig med kjølevæske eller olje. Noen forslag til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Var det olja på peilepinnen som hadde hvit guffe i seg? Det synes jeg hørtes skummelt ut :? Det kan tyde på sprekk i toppen eller brudd i toppakning...

Eller var det under påfyllingslokket du fant guffe? Om det er tilfellet kan jo det være kondens. Feks om du har brukt bilen til mye småkjøring i det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det der hørtes skummelt ut... Du sier den ikke bruker nevneverdig med kjølevæske? Bruker den litt så kan jo det være nok til å misfarge olja om der er en liten lekkasje eller sprekk. Kanskje du burde prøve å la bilen stå en stund å tappe ta litt olje for å se hvor mye vann det er i den? Vannet vil legge seg nederst om du lar bilen stå en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

væske ut av eksosen kan bare være kondens og er ikke nødvendigvis farlig.

Høres veldig ut som du har en sprekt blokk, topp eller gåen topp-pakning.

Hvis det er sprekk i blokk eller topp er det ikke sikkert dette lekker når motoren er varm, kun når den er kald og da er det nok ikke så lett og merke på den at den bruker vann, skal ikke mye vann til før du ser det i olja. Skru av noen vannslanger og kikk om det er olje i vannet også.

Byttet nylig motor i en Porsche 996 med sprekt blokk. Her var vannslangene helt tette av olje, så ut som kloak i slangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, kan prøve litt senere å sjekke oljen..men burde ikke noen av disse tingene(hvis det er noe galt) påvirke temperaturen på bilen? hvis toppakningen skulle være gåen,eller at det skulle være sprekk? Kan hende at sist gang jeg fylte på kjølevæske at jeg fylte på i meste laget, tro om det kan være en faktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei tror jeg traff riktig hull:D Grunn til at jeg så denne guffen i oljen var for at oljelampen lyste når jeg skulle slå av bilen..så når jeg jeg sjekke oljen oppdaget jeg jo denne guffen. Men det har foreløbig ikke hadd noen påvirkning på bilens oppførsel eller kjøreegenskaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...