Gå til innhold

Hvit guffe i oljen


Yngvebmw
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvilken olje som ble brukt på oljeskift. Men fylte etter med en liter for en stund siden(husker ikke hvilken jeg kjøpte, men den ble kjøpt på esso kræmer)..skjønner ikke hva som har forårsaket dette.

Har vært borti at det der har skjedd med mange biler som har shell olje på. Dog ikke på peilepinnen, men hele toppdekselet har vært fylt med hvit guffe. Ta deg en oljeskift du, så skal du nok se at det løser seg. Lan Paulsen har et lite verksted under kræmer hvis du vil ha den skiftet billig. Grei kar er han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, så du anbefaler ikke at jeg tar bilen inn på esso og skifter olje? med esso olje?

Jeg ville nok heller satset på en castrol olje. Fks lightech 10-40 som er en delsyntetisk og billig, men god olje. Hvis du trenger hjelp med å bytte oljen kan jeg assistere deg gratis en dag vi begge har tid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ikke så dumt ut;) men er skeptisk til om jeg får bilen inn i en oljegrav..den er ganske lav og tar kanskje borti di kantene som stikker opp på oljegraven..latterlig dårlig forklart:P

Hvis du leier hallen på esso i tromsdalen er de kantene latterlig lave. Bruker selv å skifte olje der, veldig greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å ta en kompresjonstest for å finne ut om toppakningen er gåen? eventuelt toppen eller blokka?

Det trenger ikke lekke fra sylinderen selv om pakninga er gåen så det vil kun gi svar i ekstreme situasjoner :wink: Hvis det kun lekker mellom olje og kjølekanaler må du sette trykk på kjølesystemet for å se om det forsvinner noen plasser.

- Er kjølevæsken din misfarget?

- Lukter det olje fra kjølevæsken? Smak gjerne på en dråpe og kjenn etter oljesmak.

Men hvorfor engste seg unødig? Hvis den guffa du snakker om er som jeg tror er det bare littegrann kondens i oljen som har gjort det, og det vises veldig godt hvis det i tillegg er shell olje på bilen. Hvis toppakningen var gåen ville du nok opplevd flere symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig jeg engster meg unødig,men liker å være litt i forkant på problemene:P Hva ville symptomene på gåen toppakning vært? Hadde gåen toppakning på en Nissan Primera P10 før å da ble motoren usannsynlig varm.. Skal stikke ut å "smake" på kjølevæsken etterpå:P

PS: Er dette farlig å kjøre med for en kort periode? Dvs, hvis det bare er litt kondens i oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...