Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Vedder 10 kr på at det er shell olje på bilen nå?
Dralle Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 vil ikke anbefale å kjøre rundt med vann i olja... det blir skadelig for lagera
Yngvebmw Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 Vet ikke hvilken olje som ble brukt på oljeskift. Men fylte etter med en liter for en stund siden(husker ikke hvilken jeg kjøpte, men den ble kjøpt på esso kræmer)..skjønner ikke hva som har forårsaket dette.
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Vet ikke hvilken olje som ble brukt på oljeskift. Men fylte etter med en liter for en stund siden(husker ikke hvilken jeg kjøpte, men den ble kjøpt på esso kræmer)..skjønner ikke hva som har forårsaket dette. Har vært borti at det der har skjedd med mange biler som har shell olje på. Dog ikke på peilepinnen, men hele toppdekselet har vært fylt med hvit guffe. Ta deg en oljeskift du, så skal du nok se at det løser seg. Lan Paulsen har et lite verksted under kræmer hvis du vil ha den skiftet billig. Grei kar er han også...
Yngvebmw Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 okei, så du anbefaler ikke at jeg tar bilen inn på esso og skifter olje? med esso olje?
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 okei, så du anbefaler ikke at jeg tar bilen inn på esso og skifter olje? med esso olje? Jeg ville nok heller satset på en castrol olje. Fks lightech 10-40 som er en delsyntetisk og billig, men god olje. Hvis du trenger hjelp med å bytte oljen kan jeg assistere deg gratis en dag vi begge har tid
Yngvebmw Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 hørtes ikke så dumt ut;) men er skeptisk til om jeg får bilen inn i en oljegrav..den er ganske lav og tar kanskje borti di kantene som stikker opp på oljegraven..latterlig dårlig forklart:P
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 hørtes ikke så dumt ut;) men er skeptisk til om jeg får bilen inn i en oljegrav..den er ganske lav og tar kanskje borti di kantene som stikker opp på oljegraven..latterlig dårlig forklart:P Hvis du leier hallen på esso i tromsdalen er de kantene latterlig lave. Bruker selv å skifte olje der, veldig greit...
Yngvebmw Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 Okei,får satse på tromsdalen da. Blir ikke før neste tirsdag at jeg aktiviserer meg med det:P Vet du forresten om di selger girolje der borte?
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Okei,får satse på tromsdalen da. Blir ikke før neste tirsdag at jeg aktiviserer meg med det:P Vet du forresten om di selger girolje der borte? Det tror jeg nok, uten at jeg vet det.
jensemann Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Jeg vet! Det må være han her! Nei bare kødder, sorry OT, men klarte ikke å holde meg her. Hørtes litt ut som gåen toppakning ja..
Yngvebmw Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 what? Ja frykter nesten for det, får se hva som skjer etter oljebytte.
Yngvebmw Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Skrevet Mars 15, 2007 Er det ikke mulig å ta en kompresjonstest for å finne ut om toppakningen er gåen? eventuelt toppen eller blokka?
Robin_Isak Skrevet Mars 15, 2007 Skrevet Mars 15, 2007 Er det ikke mulig å ta en kompresjonstest for å finne ut om toppakningen er gåen? eventuelt toppen eller blokka? Det trenger ikke lekke fra sylinderen selv om pakninga er gåen så det vil kun gi svar i ekstreme situasjoner Hvis det kun lekker mellom olje og kjølekanaler må du sette trykk på kjølesystemet for å se om det forsvinner noen plasser. - Er kjølevæsken din misfarget? - Lukter det olje fra kjølevæsken? Smak gjerne på en dråpe og kjenn etter oljesmak. Men hvorfor engste seg unødig? Hvis den guffa du snakker om er som jeg tror er det bare littegrann kondens i oljen som har gjort det, og det vises veldig godt hvis det i tillegg er shell olje på bilen. Hvis toppakningen var gåen ville du nok opplevd flere symptomer.
Yngvebmw Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Skrevet Mars 15, 2007 Ja mulig jeg engster meg unødig,men liker å være litt i forkant på problemene:P Hva ville symptomene på gåen toppakning vært? Hadde gåen toppakning på en Nissan Primera P10 før å da ble motoren usannsynlig varm.. Skal stikke ut å "smake" på kjølevæsken etterpå PS: Er dette farlig å kjøre med for en kort periode? Dvs, hvis det bare er litt kondens i oljen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå