Gå til innhold

Fra IS til 325


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei vet det har vært mange tråder om ommbygging osv!

men er alltid noe jeg ikke finner så lager en bitte liten tråd!

jeg har en 318is 1992, som jeg har tenkt å sette i en 325 motor! har ikke planer om å godkjenne. ivertfall ikkke med det første!.

men vil ha det trykt.

så jeg må bytte

skivebremsene bak

Diffen

motor fester

er det noe annet som må byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ikke godkjent ombygging kan få deg i alvorlige økonomiske problemer. I alvorlige ulykker der bilen din blir tatt inn til undersøkelse vil det bli oppdaget, og om fart/grisekjøring er årsaken til ulykken har du et problem. Min mening er at du bør vente med motorbyttet til du har råd til å gjøre det skikkelig og få det godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan få seg en skikkelig smell ved å ikke godkjenne ja...

Er ikke så lenge siden det var noe på lokalnyhetene om en som hadde kjørt av veien med en "trimmet" Golf 2. Han hadde bare byttet ut 1,6 literen med en 1,8liter motor (ikke GTI). Husker ikke helt hvordan det gikk, men han fikk masse pes.

Det er morro med litt mer krefter, men spørs om det er verdt det til slutt.. Har selv hatt flere ombygde E30, så jeg vet åssen det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at bremsene fra 318is er de samme som på 325i, så er det motor, gir og mellomaksel som du må bytte. Er usikker på om fjærbeina framme er like, så er mulig at de må byttes og.. Ta en tlf til SS Performance, de har sikkert god oversikt over hva som må til for å få den godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...