Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Hei vet det har vært mange tråder om ommbygging osv! men er alltid noe jeg ikke finner så lager en bitte liten tråd! jeg har en 318is 1992, som jeg har tenkt å sette i en 325 motor! har ikke planer om å godkjenne. ivertfall ikkke med det første!. men vil ha det trykt. så jeg må bytte skivebremsene bak Diffen motor fester er det noe annet som må byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Hvorfor ikke godkjenne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 Hvorfor ikke godkjenne? Tid og penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Aha SiohZ her inne på forumet har bygd om sin 318iS til 328, han kan sikkert fortelle deg ett par ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Ifølge realoem.com er det samme dim på bremsene på 318is og 325. Stabstag derimot er det litt forskjeller. Men du må nok bytte mellomaksel og tenker jeg. PS: Alt står på realoem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Mener også å huske at du ikke må bytte bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Husk at ikke godkjent ombygging kan få deg i alvorlige økonomiske problemer. I alvorlige ulykker der bilen din blir tatt inn til undersøkelse vil det bli oppdaget, og om fart/grisekjøring er årsaken til ulykken har du et problem. Min mening er at du bør vente med motorbyttet til du har råd til å gjøre det skikkelig og få det godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 En kan få seg en skikkelig smell ved å ikke godkjenne ja... Er ikke så lenge siden det var noe på lokalnyhetene om en som hadde kjørt av veien med en "trimmet" Golf 2. Han hadde bare byttet ut 1,6 literen med en 1,8liter motor (ikke GTI). Husker ikke helt hvordan det gikk, men han fikk masse pes. Det er morro med litt mer krefter, men spørs om det er verdt det til slutt.. Har selv hatt flere ombygde E30, så jeg vet åssen det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 Ja er klar over det! men hva vil det koste ekstra å få det godkjent? penger er ikke et veldig stort problem. men har ikke så veldig lyst til å bruke de på staten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Da får du sånn bil som meg: 325IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 Da får du sånn bil som meg: 325IS hehhe fettish wannabe us versjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 noen som kan gi meg litt tips om hva som må byttes? sendte søknad til BT idag! så skal godkjenne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Hvis det er sånn at bremsene fra 318is er de samme som på 325i, så er det motor, gir og mellomaksel som du må bytte. Er usikker på om fjærbeina framme er like, så er mulig at de må byttes og.. Ta en tlf til SS Performance, de har sikkert god oversikt over hva som må til for å få den godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 hvis bilen din er registrert første gang i Norge før 15.mars 1997, så koster det deg 550,- for "testen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 Ok takker ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå