330xi Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Heisann! Lurer på om det er noen som har byttet veivhusventilasjonen på en E46 før? Denne er vistnok tett på bilen min, så lurer på om det er veldig innvikla å bytte? Regner med man må av med innsuget for å komme til?
ola82 Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 Bytta nettopp på min m52tub28. Du må av med innsuget ja. litt trngt å komme til på enkelte ting, men det går.
ola82 Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 husk å få tak i den isolerte veivhusventilasjonen, som er beregnet på kaldt klima.
330xi Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Skrevet Mars 15, 2007 Takker! Stemmer, ja har forstått det slik at jeg har ikke-isolerte slanger siden bilen min er import og derfor egentlig beregnet på et varmere klima.... Hvilke symptomer hadde du? Min bruker mye olje...
ola82 Skrevet Mars 15, 2007 Skrevet Mars 15, 2007 Min jaget litt på tomgang. Tok av dekselet som ligger over innsuget. Da så jeg at slangen som går fra bakerst på innsuget og til veivhusvent var sprukket. Tenkte at dette kom av tett veivhusvent, så jeg byttet alle slangene og selve veivhusventilasjonen. Det viste seg at veivhusventilasjonen var tett. var litt plundrete å få innsuget av. tok litt tid før jeg fant ut at det i tillegg til å være festet med de 9 skruene på toppen, så var det festet nede på blokka under selve innsuget.
330xi Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Skrevet Mars 15, 2007 Takker! Får nye slanger i morgen, sa da er det vel bare å gå i gang Hvor lang tid brukte du på jobben?
ola82 Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Tror jeg brukte to små kveller. byttet startmotor samtidig. også byttet jeg innsugsmanifoilpakningen, når jeg først hadde det av. Når du først har det oppe er det jo lurt å gjøre reint tomgangsregulator, sjekke alt av belger osv.. er jo en del mikkmakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå