Gå til innhold

Store hjul og senk, problemer? (e36)


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye sommerhjul til bilen min og har bestemt meg for å gå for 18". Det jeg er litt bekymret for er at bilen min ser utrolig lav ut. Ser ut som den er senket 60/40, men vet ikke da det kun står fjærnr i vognkortet og ikke hvor mye den er senket. Vil jeg få problemer med rubbing hvis jeg går for 18"? Hvilken dekkdimensjon anbefales og hvilket innpress passer best? jeg har originalt M tech understell og vurderer å kjøpe nye M tech fjærer å heve den litt hvis jeg får problemer med rubbing. Er de skummelt høye igjen? Det må jo se pent ut også.

Bilde av bilen:

bmw1.jpg

bmw24.jpg

er også lov å komme med forslag til felger som kan passe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den ser så voldsomt lav ut. Tviler på du får problemer med 18" hjul så lenge du velger rett bredde og ET.

På mine tidligere E36'er har jeg hatt 8x18" med 225/40 dekk. ET35(?). Dette gikk helt fint, og de bilene de stod på var også en god del senket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale felger med tilnærmet originalt innpress. Tidligere senket jeg bilen 80/60, og kjørte da dimensjonen 225/40-18 med felger 8J ET35. Dette viste seg å være en dårlig idè, da dekkene tok i hjulbuene. Løsningen ble valsede hjulbuer og dekk med 35 profil. Ikke akkurrat komfortabelt.

I dag er bilen senket 60/40 (ca. like lav som din), felgene er Alpina med ET47. Jeg bruker dekk i dimensjonen 225/45-17 forran og 245/40-17 bak. Dette fungerer utmerket, uten subbing eller noe. Alpina felger i 18" (225/40-18 og 245/35-18) vil fungere like fint, da rulleomkretsen blir nesten identisk med 17".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...