kokfesk Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Noen her som har fått bot for å kjøre med park og tåkelys? evt. hvor mye har dere fått? eller noen som vet hva man kan få? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Jeg ble stoppet med kjørelys og tåkelys av Onkel Blå i fjor høst, men slapp unna bot. Han sa at jeg heller skulle få 2700,- i kjeft i stedet. Så jeg fikk hele reglen om blending, lyser kun opp foran bilen, osvosv... Så boten er vel 2700,- regner jeg med.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 PS: Kombinasjon tåke/parklys er tillatt når det er lyst ute... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 hm...det er så mye ja. Da skal jeg vel ikke klage da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 hm...det er så mye ja. Da skal jeg vel ikke klage da. Har du fått bot.??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 Fikk akkurat 2000 sure kroner. Trudde det var maks 1000 jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Kondolerer... Sure penger å må ut med.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ez_mei Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Jeg ble stoppet i en rutine kontroll en gang, med kjørelys og tåkelys på. Poltidama gikk forann bilen og spurte med om hvilken kombinasjon av lys som var lov. Så begynte jeg å fikle med lysbryteren og "spilte" dum. Da forklarte hun meg hva som var lov, og jeg sa overrasket: Å ja!, og slapp unna bot! Søt og snill politidame som kunne godt ha lagt meg i jern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 park og grøftelys er lov frem til skumring... deretter skal man ha kjørelys men IKKE grøftelys... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Det som er så vannvittig er at politiet er raske til å gi billister bot for bruk av kjørelys/tåkelys. Men alikevel så ser man tilfeller som dette omtrent daglig: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... +t%E5kelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Fikk akkurat 2000 sure kroner. Trudde det var maks 1000 jeg. Fikk du bot for parklys og tåkelys? (altså ikke nærlys og tåkelys) Da ville jeg nektet å betale ja Edit: Så sant det ikke var mørkt ute og uansvarlig å kjøre med tåkelys/parklys altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 park og grøftelys er lov frem til skumring...deretter skal man ha kjørelys men IKKE grøftelys... Dette er da også lov når gatelysene lyser opp veibanen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 park og grøftelys er lov frem til skumring...deretter skal man ha kjørelys men IKKE grøftelys... Dette er da også lov når gatelysene lyser opp veibanen! Nei, det er nok ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 ikke lov etter at det er mørkt! ikke lov på opplyste veibaner heller! 2000,- er summen for all lysbruk! manglende pære! og ikke bruke blinklys! alt med lys å gjøre er på 2000,- altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Jeg fikk beskjed av politiet (i en lyskontroll) at parklys i kombinasjon med grøfte/tåkelys kunne benyttes frem til gatebelysningen tennes. Om morgenen kan oppsettet brukes etter gatebelysningen er slukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå