Gå til innhold

Autorisert trimming av M50b25


BMWentusiasten
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om hvem som trimmer M50b25 motorer? tenker turbo osv.

har så peil selv så lurer på om hvem som konverterer for en grei penge.

har hørt at M50 motoren tåler en god del. håper det ikke koster mer en max 30.000 ferdig montert? hadde vært kjekt med evnt turbo måler osv i A-stolpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også.

sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også.

sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med.....

Husk at bilen er like lite godkjent med turbo som med M3 motor om du ikke godkjenner ombyggingen hos biltilsynet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet..

Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag?

Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet..

Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag?

Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning..

Altså, tingen jeg er ute etter, er en enkel og trygg måte å få en grei effektøkning på bilen. aller helst et enkelt og kvaltetsgodkjent "bolt-on"-kit som blir godkjent hos biltilsynet..... burde jo teoretisk sett ikke være så vanskelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger.

Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega.

Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres.

Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet.

Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger.

Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega.

Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres.

Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet.

Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg..

ja med penger kommer man langt.... det er bare helt sikkert.

hadde vært kjekt å kunne kjøre på den originale kompresjonen. vil bruke motoren som står i da denne er så og si strøken. en turbokit fra sverige høres ikke dumt ut, men hvordan er dette med godkjenning og motorkomprisjon og vil det kreves forsterkninger av andre ting?

driftssikkerthet er jo en viktig ting, men her er det ikke snakk om 500hk.... bare en økning tilnærmet kanskje 300? eller 250? alt ettersom at det er et pengespørsmål med et godt øye til driftssikkerhet.

takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...