BMWentusiasten Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Noen som vet om hvem som trimmer M50b25 motorer? tenker turbo osv. har så peil selv så lurer på om hvem som konverterer for en grei penge. har hørt at M50 motoren tåler en god del. håper det ikke koster mer en max 30.000 ferdig montert? hadde vært kjekt med evnt turbo måler osv i A-stolpen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 a-dekk her på forumet har jo planer om å bygge turbo for kunder etter det jeg kan huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 a-dekk her på forumet har jo planer om å bygge turbo for kunder etter det jeg kan huske. ok... noen som vet om folk som er proff og har gjort det før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med..... Husk at bilen er like lite godkjent med turbo som med M3 motor om du ikke godkjenner ombyggingen hos biltilsynet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Du kan jo ta en titt på A-dekk sin tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... ight=adekk De er jo registrert som ett AS, og har egen hjemmeside du kan titte på: www.a-dekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S,Arnesen Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 gikk ikke den 2.0l til a-dekk skeiss da? de måtte jo bytte motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Nå må du regne ting går litt skrått når man driver og prøver seg fram. Regner med at han ikke bruker andres biler som kaniner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2007 så det finnes ikke folk som er proffbyggere??? dessuten må det kunne godkjennes hos biltilsynet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 16, 2007 Share Skrevet Mars 16, 2007 Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet.. Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag? Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2007 Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet..Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag? Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning.. Altså, tingen jeg er ute etter, er en enkel og trygg måte å få en grei effektøkning på bilen. aller helst et enkelt og kvaltetsgodkjent "bolt-on"-kit som blir godkjent hos biltilsynet..... burde jo teoretisk sett ikke være så vanskelig..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 16, 2007 Share Skrevet Mars 16, 2007 For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger. Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega. Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres. Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet. Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2007 For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger.Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega. Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres. Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet. Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg.. ja med penger kommer man langt.... det er bare helt sikkert. hadde vært kjekt å kunne kjøre på den originale kompresjonen. vil bruke motoren som står i da denne er så og si strøken. en turbokit fra sverige høres ikke dumt ut, men hvordan er dette med godkjenning og motorkomprisjon og vil det kreves forsterkninger av andre ting? driftssikkerthet er jo en viktig ting, men her er det ikke snakk om 500hk.... bare en økning tilnærmet kanskje 300? eller 250? alt ettersom at det er et pengespørsmål med et godt øye til driftssikkerhet. takk for svar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2007 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå