BMWentusiasten Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Noen som vet om hvem som trimmer M50b25 motorer? tenker turbo osv. har så peil selv så lurer på om hvem som konverterer for en grei penge. har hørt at M50 motoren tåler en god del. håper det ikke koster mer en max 30.000 ferdig montert? hadde vært kjekt med evnt turbo måler osv i A-stolpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aracna Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.Wenaas Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 a-dekk her på forumet har jo planer om å bygge turbo for kunder etter det jeg kan huske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 a-dekk her på forumet har jo planer om å bygge turbo for kunder etter det jeg kan huske. ok... noen som vet om folk som er proff og har gjort det før? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bård Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hvis du har tenkt å bruke 30 000 på oppradering av motor, er det jo realistisk å vurdere en m3 motor også. sant det, men tenker å overlate arbeidet til andre... bilen skal som sagt være godkjent å ferdes på norske veier. arbeidstimene er dyre og går fort med slik arbeid.... regner jeg med..... Husk at bilen er like lite godkjent med turbo som med M3 motor om du ikke godkjenner ombyggingen hos biltilsynet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.Wenaas Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Du kan jo ta en titt på A-dekk sin tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... ight=adekk De er jo registrert som ett AS, og har egen hjemmeside du kan titte på: www.a-dekk.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
S,Arnesen Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 gikk ikke den 2.0l til a-dekk skeiss da? de måtte jo bytte motor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Nå må du regne ting går litt skrått når man driver og prøver seg fram. Regner med at han ikke bruker andres biler som kaniner Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 så det finnes ikke folk som er proffbyggere??? dessuten må det kunne godkjennes hos biltilsynet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superbeetle Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet.. Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag? Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Blir vel fort veldig dyrt hvis det skal være ordentlig gjort samt godkjent hos biltilsynet..Vet ikke helt hvem i hordaland som kunne gjort dette.(firmaer) Polly? Bergen bilelektronikk?(eller er det kun chipping og lystgass?) Børge olsen racing? Eller driver de kun med Vag? Kjøper du et slikt bolt on sett så burde det jo greit å montere. Hvis du tar sikte på lavt trykk på orginal motor og innsprøytning.. og ingen godkjenning.. Altså, tingen jeg er ute etter, er en enkel og trygg måte å få en grei effektøkning på bilen. aller helst et enkelt og kvaltetsgodkjent "bolt-on"-kit som blir godkjent hos biltilsynet..... burde jo teoretisk sett ikke være så vanskelig..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger. Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega. Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres. Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet. Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 For 30k inkl montering blir det ikke mye turbo over den. Legg på et 1 tall foran, da er man realistisk, hvis det skal gjøres av proffer. PPF (www.pure-pf.com) i Sverige har spesialisert seg på å turbotrimme BMW'er. De kan gjøre så og si alt du ber de gjøre så lenge du har penger.Godkjenning er en ganske avgjørende faktor ved hele bygget og du burde sende inn en detaljert forklaring til ditt lokale biltilsyn om hvordan du vil gjøre det. Jeg ville ikke brukt et øre før jeg har fått klarhet i dette, hvis godkjenning er alfa omega. Det finnes også tuningselskaper i Norge, f.eks SS Performance i Skien som både kan bygge om og godkjenne bilen via TUV i Tyskland for en slump penger. Les mer på hjemmesidene deres. Mitt råd: Få tak i et brukt turbokit i Sverige med ferdig modifisert grenrør, innsug, turbo, wg, downpipe ol. Evt kjøpe en komplett ferdig trimma motor. Og la flinke "amatører" montere dem. Det er mange nevnenyttige folk med bred kompetanse her på forumet. Hvor mye hk er du ute etter? Og hvor viktig er driftsikkerhet? Dette er spørsmål du må stille deg.. ja med penger kommer man langt.... det er bare helt sikkert. hadde vært kjekt å kunne kjøre på den originale kompresjonen. vil bruke motoren som står i da denne er så og si strøken. en turbokit fra sverige høres ikke dumt ut, men hvordan er dette med godkjenning og motorkomprisjon og vil det kreves forsterkninger av andre ting? driftssikkerthet er jo en viktig ting, men her er det ikke snakk om 500hk.... bare en økning tilnærmet kanskje 300? eller 250? alt ettersom at det er et pengespørsmål med et godt øye til driftssikkerhet. takk for svar!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWentusiasten Posted March 17, 2007 Author Share Posted March 17, 2007 opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now