Gå til innhold

Hvem er snille på EU kontroll i skien/porsgrunn?

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Mangler godkjenning på senking og felger i vognkort, så hadde vært kjekt om det var noen her i fjorden som ikke brydde seg så mye om akkurat det. Tenkte jeg skulle vise den nå mens den stod på vinerdekk som er 17", tror det kan bli hakket verre med sommerfelgene som er 8,5" og 10" x 18"

Noen som vet hvilket verksted som er mest medgjørlig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med Per Håkonsen på Klyve eller Bilsalongen? Styr ihvertfall unna traileren til Norsk Bilkontroll, de skal etter sigende være fryktek\lig pirkete. Ellers har moren min vært veldig fornøyd med Paulsen og Bjørnsen. Nå skal det sies at hun kjører særdeles original Peugeot 405. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal lete lenge etter et verksted som ikke bryr seg om det. Hvis det blir oppdaget at de jukser så mister de retten til å utføre EU kontroller. Ergo, de mister mange kunder og taper masse penger.

Men hvorfor kan du ikke bare godkjenne senkesettet hos biltilsynet, så er det i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godkjennes. Ringte å hørte med BT for et par uker siden, og da fikk jeg beskjed om at de hadde fullt opp i flere måneder fremover :roll: Alternativet var å ringe rundt til de andre trafikkstasjonene i landet å høre om de hadde noe ledig, men har ikke hatt så mye tid til å reise langt for å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å få godkjent her ja. Selv de mest bortgjemte bakgårdsverksteder vil gi anmerkning på senkesett nå.

Mulig det er riktig, men jeg synes det er noe merkelig. Et senkesett kan jo være montert rett etter bilen har vært på EU-kontroll. Burde være vanskelig å "ta" et verksted på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat vinterbilen på eu-kontroll på bilsalongen nå, der fikk jeg anmerkning på senkefjører og satt derfor på originale for å godkjenne den. Skal sies at senkefjørene er tilbake der de hører hjemme nå.

Skal også ha sommerbilen på kontroll nå og får samme problemet der, men til den har jeg ikke originalfjører, gidder ikke betale veldig mye penger for originale m-tech fjører så lenge de bare skal stå der i noen timer. Tenkte derfor å godkjenne de hos vegvesenet, men så kommer problemet. I skien så har de jo et system med noe plank en må kjøre opp på for å teste den, så lenge min er så lav som den er nå så trur jeg aldri jeg kommer opp på de plankene.

Noen som har noen gode forslag? what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skien så har de jo et system med noe plank en må kjøre opp på for å teste den, så lenge min er så lav som den er nå så trur jeg aldri jeg kommer opp på de plankene.?

Tror nok de har innført planketesten de fleste steder nå. Jeg fikk senkesettet mitt godkjent i Tønsberg denne uka, og det er akkurat det samme der som i Skien. Men de plankene er nok ikke så høye som du trur, så det går nok bra. Hvis ikke, så skal du slite med å få godkjent fjørene. Husk også at du må på verksted for å ta fire-hjuls kontroll på bilen. Da får du et målebrev som må fremlegges på biltilsynet for å få godkjent senkesettet. Jeg gjorde det hos Borgar Kittilsen, kostet 1250,-. Bilsalongen skulle ha 1600,-... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...