Gå til innhold

E39 523 eller 528 Dilemma

oddi
 Share

Anbefalte innlegg

Okey nå har jeg vært og prøvekjørt på Bavaria. Den første bilen jeg prøvde var en 520ia. Forsåvidt grei, men for lite motorkraft med automatkassen, selvom den hadde steptronic. Deretter prøvde jeg en 523ia. Dette var merkbart bedre! Og tilfredsstiller behovet mitt, men så er det slik at det skal ikke mange tusenlappene til før jeg sitter med en 528. Hvordan er disse bilene mot hverandre? La oss si begge har automat, steptronic. Er det merkbar økning med 528? Har 528 mye høyere bensinforbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey nå har jeg vært og prøvekjørt på Bavaria. Den første bilen jeg prøvde var en 520ia. Forsåvidt grei, men for lite motorkraft med automatkassen, selvom den hadde steptronic. Deretter prøvde jeg en 523ia. Dette var merkbart bedre! Og tilfredsstiller behovet mitt, men så er det slik at det skal ikke mange tusenlappene til før jeg sitter med en 528. Hvordan er disse bilene mot hverandre? La oss si begge har automat, steptronic. Er det merkbar økning med 528? Har 528 mye høyere bensinforbruk?

Jeg har ikke kjørt 528, men 520 og 523. 523 er et greit kompromi til denne bilen. 520 blir litt tam. Sikkert tøft med 528, men jeg har et inntrykk av at 528 er vanskeligere å selge enn 520 og 523. Mange vanlige bilister (de som ikke er på bimmers for å si det slik), tror bensinforbruket er mye høyere enn 523 og styrer derfor unna. Derfor har man en smalere gruppe å videreselge til.

Tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 528ia uten steptronic. På blandet kjøring med vinterdekk, ligger forbruket mellom 0.79 og 0.89. Og jeg kjører "entusiastisk" for å si det sånn :) Mange tror 528 bruker mer enn de med mindre motor, men min erfaring er det totalt motsatte. På vanlig kjøring er motoren så sterk at den ligger bare å "småkoser" seg: Hadde jeg vert deg, hadde jeg kjøpt 528 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Tror ikke jeg gidder å utelukker noen av bilene. Dukker det opp en med lav km stand og det meste av utstyr så tar jeg den uansett, men innerst inne ønsker jeg jo at det er en 528:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...