Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva gjør dysene fra en 325i på en 328i?

Ikke rart den motoren ikke er god lenger.

Øhhh...

Vil en 328 motor ta skade av og bytte til 325 innsug?

Og det må da i så fall ha skjedd rimelig raskt iom at denne motoren bare var gått 80000 km som jeg mener det sto på forste post her...

Har lyst å bytte innsug på min også, men jeg vurderer det ikke engang hvis problemene her skyldtes innsuget :roll:

Nei jeg snakker om dysene! Man trenger verken fuelrail, gasspjeld eller dysene fra 325i for å ha 325i innsug manifoil.

De fulgte med da jeg kjøpte 325i innsug til min 328i.

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hoppsann..

Ja, Han jeg kjøpte bilen av er en stor dust og har noen kamerater som ikke kan skru bil, For det første så har ikke motoren gått 80000 men 280000 kanskje 380000 for det jeg vet HAHA.. En motor som har gått 80000 ville ikke vært i nærheten av disse "skadene" Ble ringt opp av de jeg har sendt motoren til å de sa følgende. ventilstyringene er ødelagt, Blokka må borres + at de måtte spesiallage noen greier oppi der hvis det skulle bli tett så de mente at det var bedre om jeg kjøpte meg en byttemotor for dette ville koste noe sykt. Jeg ringte til GS og spurte om de hadde en brukt 328 motor og det hadde de, denne har gått 120000km fulgt alle servicer 98mod automat. denne skulle de ha 21000kr fikk prutet den ned til 12000,- er kjempe fornøyd med kjøpet.. la også merke til at dysene på den nye motoren er røsa og på den gamle er de grønne hmmm..

Så at det var en som trodde at disse skadene kanskje hadde kommet ved bytte av innsug det kan jeg garantere deg at det ikke kommer av.. :D

Har lakkerrt den "nye" motoren svart,byttet svinghjul div følere osv. har tatt noen bilder som kommer ut etter vært..

Eksos annlegget har jeg kjøpt hos gs bildeler er tilbud på dette nå til rundt 8000,-

bilder kommer ettervært..

Skrevet

nydelig bil, litt synd du måtte handle motor, men såg ikke ut som du tok det så tungt! har selv lyst på en E36 touring, med M fangere og slikt:) nydelige felger!

Skrevet

Opdate.

Har holdt på nå en stund med å tilpasse innsuget M50.. å montere dette var egentlig kjempelett bortsett fra at ondingen er ikke den samme som på 2.8L så dette ble litt vrient men fikk ordnet det til slutt.. Har også lagt opp nye bensin slanger byttet Rail osv..

Skal sette inn motoren i morgen å trolig får vi start på torsdag. venter på noen deler enda.. Se forkjellen på M50 Innsuget i forhold til m52 innsuget ikke rart det gir effektøkning, Målte forkskjellen 2cm bredere kanaler på m50 innsuget :D Dere ser på bildene hva mer jeg har gjort =)

Bilde004-5.jpg

Bilde006-2.jpg

Bilde005.jpg

Bilde007-1.jpg

Bilde015-3.jpg

Bilde016-2.jpg

Bilde017-1.jpg

Bilde018-2.jpg

Bilde022-4.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Hello

I de siste ukene nå så har jeg montert inn den nye motoren dette var kjempelett plug and play hehe.. Før jeg startet motoren så byttet jeg olje,filter og tennplugger + at jeg helte på noe som heter tunup dette midlet skal rense ventiler/løftere det meste av dritt osv.. Til å begynne med tikket motoren i ca 30 sec så ble det borte.. Er kjempeførnøyd. Har kjørt bilen i ca 2 uker nå å den fungerer rå bra + at den går 10 ganger bedre enn den forje motoren men det skulle bare mangle =) Å lyden er noe for seg selv den er helt syyyk skal prøve og få tatt en videoklipp en dag..

Kos dere med bildene =)

Bilde033.jpg

Bilde036.jpg

Bilde037.jpg

Bilde045.jpg

Bilde048.jpg

Bilde049-1.jpg

Bilde051.jpg

Bilde057-1.jpg

Bilde058.jpg

Bilde055-1.jpg

Liste over ting som gjennstår på bilen

-Lakkere frontfanger på nytt (lakken flasser av - Reklamasjon)

-Montere gitter,kjølekanaler i frontfanger.

-Heve bilen litt høyre bak.

-Nytt ratt.

-Ny frontrute og bakrute.(mye riper og steinsprut)

-Kanskje hellakkering hvis jeg skal ha bilen lenge :)

Skrevet

eneste jeg kan sette fingeren på er potten, kanskje det hadde blitt bedre om den satt litt høyere?

Ellers liker jeg veldig godt det du har gjort med bilen.

Skrevet

Takk for kjempegode tilbakemeldinger gutta :)

Er ikke ferdig med eksosannlegget det skal høyre opp, var så gira på og få kjørt bilen skjønner du så fiksa ikke alt med en gang..

Skrevet

Jah, Da har jeg kommet hjem fra danmark. Har vært der 1 uke Åh for noen delige veier det var nedover :o Kunne ikke stå i mot fristelsen av å se hvor mye bilen gikk i, Fikk den i 250km/h på metret. Morro =)

Veit ikke hvordan merke det er på potta står ingen ting på den..

Har ikke planer om og selge eller bytte bort bilen så tidelig desverre. Hvis jeg skal selge den en gang så sender jeg deg en PM :D

Skrevet

rå flott touring du har :D det er godt det er noen som har råd til å gjøre noe skikkelig, for det har ikke jeg enda. men send meg en PM også da vis du skal selge engang :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...