Gå til innhold

iPod i midtarmlenet (trenger 12V)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ha min iPod i midtarmlenet-boksen koblet til en iTrip som sender FM-signaler til radioen. Det jeg kunne tenkt meg er å ha strøm til denne iTripen (sigarett-tenner-uttak) i nærheten av armlenet, feks under armlenet/håndbrekk. Ser de selger 12 volt uttak for 25kr på biltema så den er grei, men jeg lurer på hvor jeg kan hente 12V fra? Må jeg legge opp nye ledninger til midtkonsoll en plass, eller er det lagt opp ledninger for sigarett-tenner til baksetene en plass?

Jeg tenker også kanskje på å ofre pluggen på iTripen, slik at jeg får en permanent iPod-dock inni armlenet der, men trenger fremdeles en strømledning opp der!!

iPod passer perfect inne i armlenet...

Bilen er forresten en 2000' 320Ci.

edit: Jeg kikka litt rundt der i bilen nå, og så at det var ledninger lagt opp til et lys i askebegeret bak i midtkonsollen. Er det noen som vet om jeg kan bruke disse ledningene kanskje? Lyspæren lyser ikke, men jeg lurer på om de ledningene er tjukke nok til å gi strøm til iTripen (og iPoden), for de ser litt tynne ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du da på kasettspilleren/radio? det går vel, men må legge ledninger litt lengre da antagelig, vet ikke hvor stress dette er..

Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at amerikanske modeller har en sånn pre-wiring mobiltlf oppsett i midtkonsollen, derfra går det ann å hente strøm ser det ut som, noen som vet om disse ledningene også ligger på norske modeller (eller tyske som i mitt tilfelle)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før du i det hele tatt begynner med ledninger og koblinger ville jeg forsøkt å teste med den iTrip og fm senderen først. Flere som ikke har vært fornøyde med lyden dette gir, spraking osv.

Kommer som et resultat av at det er bare svake sendere som ikke har lov til å fungere over så mange meter.

Jeg har ikke original spiller i min E34, så jegk jøpte en pioneer iPod boks som jeg kobler iPod til. ledningen går til hanskerommet og så styrer jeg ipod fra spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...