bad_ip Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 når motoren er kald er det en slags metallisk rasle lyd... lyden kommer når jeg såvidt trykker på gassen og når jeg rygger eller kjører fremover i sakte fart. prøvde å lytte når motoren var varm, men var ingen tegn til ulyd da. har ikke prøvd å lokalisere lyden noe særlig. er iallefall ikke fra motorrommet. en som satt på i går hørte lyd fra høyre hjulhus. han mente hjullageret var gåent. men det eg har forklart over har vel ikke noe med hjullageret å gjøre?
bad_ip Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 noen som har forslag på ting jeg kan sjekke?
BMWBenny Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Hvis lyden kommer ved kald motor og bilen står stile, kan det vel neppe være hjullageret. da må jo hjulene gå rundt, før du hører ulyder.
Thunegutt Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Liten slark i mellomakslingen. Prøv å stramme splains`n på mellomakslingen...
330xi Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Kan ikke være noen varmeskjold rundt eksosen som vibrerer? Hadde dette problemet på min....
bad_ip Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Skrevet Mars 19, 2007 tanken har slått meg at det bare er noe som ligger å vibrerer... men den lager jo bare lyd når motoren er kald.
SIG Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Nå gjetter jeg bare, men jeg tror jeg har samme lyd på min bil. Jeg tror det er registerkjede som er litt slakt, og at strammehjulet trenger oljetrykk for å stramme slakken. Derfor tar det litt tid før lyden forvinner. Lyden er der nemlig ikke bare på kald motor, men også hvis motoren har stått avslått i en periode (feks i ca 1 time). Om vinteren blir jo motoren kald, men om sommeren blir den ikke det. Årsaken har jeg ikke peiling på, da jeg ikke kjenner hvordan strammemekanismen funker. Om det er oljetrykket som bruker for lang tid til å bygge seg opp eller om det er strammehjulet som må byttes aner jeg ikke. Jeg har vel kjørt med dette i 1 år snart, og lyden har faktisk avtatt noe i det siste. Skal få verkstedet til å se på det ved neste service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå