Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 30/15 på min E36 316i noe som jeg syns er passelig. Har faktisk tatt nedpå et par ganger, men det er på skikkelig dårlige veier.

Har 60/40 senk på min E36 318i, noe som kanskje er i meste laget. Har tatt nedpå en del ganger med den. Spesielt med full bil.

Er jo ikke noe problem med skikkelige veier, men det er det lite av her.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har 30/15 på min E36 316i noe som jeg syns er passelig. Har faktisk tatt nedpå et par ganger, men det er på skikkelig dårlige veier.

Har 60/40 senk på min E36 318i, noe som kanskje er i meste laget. Har tatt nedpå en del ganger med den. Spesielt med full bil.

Er jo ikke noe problem med skikkelige veier, men det er det lite av her.

så 30/15 er nok ...?

Skrevet

Jeg syns det er lavt nok med 30/15, men på den annen side så er den andre bilen som er senket 60/40 stivere og bedre å kjøre, men problemet er jo at det tar nedi overalt :)

60/40 ser jo mye penere ut enn 30/15, men en må se an litt hva slags veier man kjører på også.

Er jo også forskjell på hvor stive fjærene er. Desto mer senk desto stivere bør fjærene vere for å slippe at bilen siger mye ned ved mye vekt i bilen.

Skrevet

Jeg har 55/35 på min, det går helt fint, må være litt obs på fartshumper, noen er litt dårlig konstruert, så jeg dunker nedi. Har 16" med 55 profil på akkurat nå. Det har jo litt å si.

Skrevet

60/40 er ikke problematisk lavt. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer med et slikt oppsett. Kjører normalt over fartshumper ol. uten problemer. Dere som mener dette settet er altfor lavt og at det gir mye problemer, dere skulle prøvd mitt tidligere 80/60 oppsett...

Skrevet

Er ikke noe problem med fartsdumper og lignende med mitt 60/40 sett heller, men har problemer der veien er høyere på midten enn i hjulsporene. Da er det problemer med at den tar nedi.

Skrevet
60/40 er ikke problematisk lavt. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer med et slikt oppsett. Kjører normalt over fartshumper ol. uten problemer. Dere som mener dette settet er altfor lavt og at det gir mye problemer, dere skulle prøvd mitt tidligere 80/60 oppsett...

Helt enig.... (Eller jeg har ikke prøvd 80/60)

Men 60/40 er ikke så lavt! Selvfølgelig må man tenke over at man kjører senket bil, men det gjør no vel de fleste!

Er jo ikke noe problem og brremse når det kommer en fartsdump, eller holde ene siden når det er dårlige veier???

Jeg senket min bil 35/15 en gang og det ble jo nesten ikke forskjell!

Endte jo med at jeg måtte kappe en ring av fjørene, og fremdeles var ikke den bilen noe spes lav!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...