DvX Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Hei. Jeg lurer på om noen av dere vet hvor jeg kan bestille en Lambdasonde og ett Pollenfilter til min BMW 318is 92 mod. uten at jeg må ut med mange tusen? Lambdasonde var byttet for bare 27000km siden, hva kan det komme av at den allerede har gått i stykker?
DvX Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 En ting til. Har sett at noen har problemer med gasspjeld eller hva det nå het og forveksler dette med Lambdasonde. Er det lurt og skifte dette med det samme?
Stonescream Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Det du ka nevt prøve samt sjekke før du kjøper noe nytt er å se om den er ren eller full av oljeskitt. Det kan gi problemer også på luftmengdemåleren og tomgangsmotoren.
jensemann23 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 jeg mener at symptomene på gåent gasspjeldpotensiometer er mye mer ujevn gange på tomgang enn om det er lambdaen.
jensemann23 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 gasspjeldpotensiometeret var gåent på min, og da gikk tomgangen fra 200 til 1200 rpm. Nå når lambdaen er gåen(tror jeg) og gasspjeldpotmeteret er i orden varierer tomgangen bare bittelitt(50-100 rpm)Ser det nesten ikke på nåla, men hører det.. Noen som kjenner igjen dette??
DvX Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 gasspjeldpotensiometeret var gåent på min, og da gikk tomgangen fra 200 til 1200 rpm. Nå når lambdaen er gåen(tror jeg) og gasspjeldpotmeteret er i orden varierer tomgangen bare bittelitt(50-100 rpm)Ser det nesten ikke på nåla, men hører det.. Noen som kjenner igjen dette?? Slik du beskriver så vil jeg påstå det er gasspjeldpotensiometeret som er gåent på min bil, da den blir helt vill på tomgang og holder seg på samme turtall som du beskriver hær. Hvordan kan jeg sjekke om det er dette som er problemet?
jensemann23 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 hmm, ta en diagnose. Få sletta feilkodene, og kjør en liten tur, ta så en ny diagnose. På min dukket feilkode for gasspjeldpotmeteret stadig opp igjen. Bytta den og alt ble bra. Men nå har jeg altså feilkode på lambda... :s
DvX Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Har akkurat hatt bilen på diagnose. Da fant de feil på Lambdasonde, men når bilen blir varm og går på tomgang da går den helt ned på turtallet og holder på og dø ut, så jobber den seg opp til normalen og detter like fort ned. Sånn holder den på hele tiden når motoren er varm. Hvordan får jeg sjekket gasspjeldometeret om det er noe feil dær? Det høres for meg ut på din beskrivelse at det er der feilen ligger.
DvX Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Har enda ikke fått svar på det jeg var ute etter;) Hvor kan jeg bestille Lambdasonde, Pollenfilter og Gasspjeldometer?
DvX Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Skjønner meg ikke på denne nettbutikken. Alt er rotete. Om du er kjent på siden kan du gi meg link til de forskjellige delene?
cube Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 hva er ca. prisen på et gassspjeld? får ikke opp noe når jeg søker på det hos gsbildeler.no er det et annet navn på det også?
cube Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Noen som vet eller har link til nettbutikk som selger Gasspjeld til 318is?
Bonden Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Gasspjeld potensometer på GS sine sider i delekatalogen er under motor, gruppe 13 undergruppe 15 (innsprøytning). lambda sonde er gruppe 18 undergruppe 10.(eksosannlegg) pollenfilter er på gruppe 64 undergruppe 10 aircondition. Delekatalogen på gs er lik som hos BMW forhandlern ,ganske lett å bruke men du må kjenne litt til gruppedelingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå