Gå til innhold

Har skifta det meste, men går fortsatt varm! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en bmw 525i 12v M20 motor. 88 modell... Har skifta toppakning, termostat, osv. Men den går varm fordet.. Lurer på om dette kanskje kan være vannpumpa? Etter en liten periode på tomgang begynner det å piple vann ut fra ekspansjonstanken på radiatoren.. det har vel ikke noe med dette å gjøre? må jo være vannpumpa som er gåen? det er vel snart det eneste jeg ikke har skifta på bilen.. hehe.. Tips fra noen?

Skrevet

etter den har gått varm. kjenn om vannet i ekspansjonstanken er varmt. hvis dette er kaldt er vannpumpa gått fordi den drar ikke vannet rundt til motoren. men motoren går fortsatt varm da det er vann i motoren fra før..

Skrevet
etter den har gått varm. kjenn om vannet i ekspansjonstanken er varmt. hvis dette er kaldt er vannpumpa gått fordi den drar ikke vannet rundt til motoren. men motoren går fortsatt varm da det er vann i motoren fra før..

Takk! Skal sjekke med engang! :)

Skrevet
lufta skikkelig etter toppakningsbytte da?

Ja har det.. alt er i orden utenom at den koker etter 10-15 min på tomgang.. tror vannpumpe er løsningen.. men takk.. :)

Skrevet

Ja har det.. alt er i orden utenom at den koker etter 10-15 min på tomgang.. tror vannpumpe er løsningen.. men takk.. :)

Ganske sikker på at du ikke har lufta godt nok, min blei fort varm når den sto på tomgang, var litt lite kjøleveske, så fylte på litt og lufta og problemet var løst. Kan også være at radiatoren din er dårlig..

Skrevet

Ganske sikker på at du ikke har lufta godt nok, min blei fort varm når den sto på tomgang, var litt lite kjøleveske, så fylte på litt og lufta og problemet var løst. Kan også være at radiatoren din er dårlig..

Hmmm.. Virker nesten litt rart.. for radiatoren er nesten ny... men skal prøve å lufte en omgang.. Tnx.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...