Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tar et firma for dette? Hadde vært kjekt å kunne sandblåst hele bilen under for så å behandlet den slik at det var null overfalterust under der.. Hadde blitt pent :)

Skrevet

jeg lånte sand blåser på jobben å gjorde det selv j på bak stillinga mi.. gikk egentlig veldig fort det... ikke så mye jobb! riktig nok var bakstillinga av bilen men...!

Skrevet

Mm.. da blir det en helt annen type jobb ;) Men er en del som tar det på seg.. Ingen som kan gi pris før de ser den under..

Ingen som har erfaringer?

Skrevet

Å sandblåse bilen under for at den skal bli pen er vel liten vits? Dessuten kan du smøre så mye tectyl midt under bilen du bare vil - det er ikke der den ruster. Skjermer, hulrom og kanaler er problemet. 2,500 - 3,000 på verksted for understelsbehandling - 200 for tectyl på biltema, men da blir det bare pent og ikke noe annet

Skrevet

Det spørs jo veldig hva man skal med bilen. Snakker vi om utbedring av en halvgammal bruksbil så er jeg enig i at sandblåsing er bortkasta.

Er det derimot snakk om mye rustsveising eller full restautering av en gammel bil så ville jeg definitivt sandblåst. Da får man frem all rust og gamle skader. Blir mye lettere og sveise også kan man legge på zink, og lakkere med en slags body-schütz blanda i lakken etterpå. Blir herlig strøkent... Har akkurat gjort dette på en gammal folkevognbuss. Hvit bil og like hvitt understell..

Skrevet

Tror nok han skal ha vekk gammel tecktyl og lettere overflaterust under 745`en sin jeg.

Så er vel mer en sommerbil han skal ha fiksa på enn en halvgammel bruksbil som det ble sagt oppi her.

Skrevet

Jobbet med tectyl og sandblåsing tidligere.Startpris på sandblåsing 1500kr uansett hvor stor jobben var,såpass pris pga mye jobb med å dekke,rigge opp utstyr og rydding.utover det 350+moms pr time. Ikke godt å gi noen fastpris på dette,mye som kan være skjult som ikke viser før du er igang.Beste er å få lånt lokaler og gjøre jobben selv.sparer utrolig mye på det da dette tar tid.Lang tid....

Skrevet

Forståelig. Grunnen til at jeg vil gjøre det er for å få bilen helt 100%, til og med under. Blir ikke med det første, men sier lommeboka ja en dag så veit jeg jo hvor mye det vil dreie seg om ;)

Skrevet

Hvis den forstatt er "tett" under, og uten rust kan du risikere å gjøre mer skade enn nytte. Jeg har latt det være der det er tett og garantert helt.

Skrevet
Hvis den forstatt er "tett" under, og uten rust kan du risikere å gjøre mer skade enn nytte. Jeg har latt det være der det er tett og garantert helt.

Hva mener du med det? Hvis man får sandblåst, behandlet med f.eks hamerite og lagt på ny tectyl så må da det være det beste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...