Gå til innhold

Helhvit E36 sedan - 318i [oppdatert 18.05.07]


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Såh, da var våren kommet (snart?), og snart tid for en real oppfrisking av bilen.

Bilen er en BMW 318i 1991 (import 2004 :( ).

Turen er så kommet til extreme makeover på denne lille krabaten.

Følgende innkjøpsliste/inventarliste er i boks:

» Bilstein B12 senksett (40/35mm) [MONTERT]

» M-tech frontfanger /m DTM-leppe [MONTERT]

» M-tech speil /m motor og varme [MONTERT]

» M-tech sideskjørt (brukt) [i HUS]

» M-tech sidelister [uNDERVEIS]

» M-tech GT splittere [i HUS]

» 97-oppdatteringsfront (komplett i metall) /m sorte nyrer [i HUS]

» Rieger bakrutesenker [i HUS]

» Nytt sett sommerdekk [MONTERT]

» Sote/tinte vinduer [iKKE KJØPT]

» BMW M3 US-lightweight flaggdekaler [i HUS] BILDE

» Carputer (1Ghz, 3,5" hdd, pcmcia, etc) [i HUS]

» LillyPut 7" touchscreen [iKKE KJØPT]

Planleggingsliste fremover:

» Nytt eksosanlegg fra kat. og bakover. Blir vel kanskje svendsen eksos, siden de fikser biffen såpass fort og enkelt. Dem fører da Simons-anlegg.

» Oppgradering til en av disse motorene: M42/M43/M44 [2008-prosjekt?]

» Ved motorbytte -> lavtrykksturbo

Alle delene skal lakkeres hvite, bortsett fra de sorte nyrene foran i grillen. Jeg snakker da også at m-tech listene og slikt skal lakkeres ja (er vel et slag under beltestedet for dere Original Polizei :lol: )

Mine 18" BBS RK skal prøve seg en sesong til. Dvs, at jeg ikke skal bytte dem ut med noe annet.

Bakfangeren jeg skal bruke, er den og blir den originale. Jeg har kjøpt en innsatslist til originalfangeren (bilde), så da får jeg heller bakfangeren pusset ned og lakkert, enn å bruke 2-3-4000,- på ny m-tech bakfanger.

Senkesettet ble montert av pappa, en kompis (takker igjen, Svensson!) og meg forrige fredag (16.03.07) og skal på 4-hjulskontroll førstkommende torsdag.

Godkjenningstime er bestilt hos biltilsynet. Skal godkjenne med vinterdekk, selvsagt. :evil: Satser ikke på å leke "helt" ved å komme med sommerfelgene på.

Her er noen oppdaterte bilder av både bilen og av senkingen:

DSC00406.jpg

DSC00408.jpg

DSC00409.jpg

DSC00410.jpg

DSC00411.jpg

_MG_4752_red_sm.jpg

_MG_4785_red_sm.jpg

(Sølvfarget E46 -> Svensson her på forumet)

--- Sommerfelger ('06) ---

_mg_4194_red_sm.jpg

Mer info følger, selvsagt!

[Oppdatert 21.03.2007]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kommer til å bli kjempe bra.

Er enig med deg at det blir finere å lakke M-listene enn å ha de svarte på en hvit bil.

Ikke sett mye til innleggene dine i det siste.

Overtid for å få råd til alle de fine delene?

Eller jeg som ser feile steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å bli kjempe bra.

Er enig med deg at det blir finere å lakke M-listene enn å ha de svarte på en hvit bil.

Ikke sett mye til innleggene dine i det siste.

Overtid for å få råd til alle de fine delene?

Eller jeg som ser feile steder?

Hehe. Ja vi får håpe at det blir bra! Altfor kjedelig å kjøre rundt i bilen med sorte fangere, lister og slikt (har jo gjort det nu i snart 2 år).

Har ikke vært her så meget i det siste nei. hehe. Man kan vel faktisk si at jeg fikk etterhvert for mye av bimmers.no (på en god måte). Hadde jo før ca 6-7 innlegg igjennomsnitt per dag (ifølge statistikken), så det tok på.

Men nu er jeg altså tilbake!

-Anders-:

Takker takker! Ja, jeg syntes det blir personlig best jeg også. Er jo ikke så ekstremt mye styling man kan velge mellom til E36, så da ble det dette (ja, jeg er litt kresen).

Hei :)

Fint prosjekt..

Hvor skaffet du m-tech fronten? (Bilde?)

Og hvor skaffet du innsatslist til originalfangeren ?

og ikke minst 97 fronten? :) Takk for svar

Vend snuten din mot http://www.koed.dk

Fronten kjøpte jeg hos www.stjerneservice.no (Simen Malerbakken her inne på forumet)

De andre delene hos koed.dk.

----

Og for alle som handler på koed.dk, og som ikke ha oppdaget min kalkulator, så titt litt her --> http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker til alle dere som skal følge med og som har "savnet" meg litt ;) hehe.

Skulle ha 4-hjulskontroll idag, men så viste det seg at:

» den ene fremfjæren hadde vridd litt på seg (ikke spør hvordan) i fjærskålene, slik at den stod ca 2-3cm feil vridd. -må fikses-

» begge bærekulene (ytre tror jeg) måtte visst også skiftes.

Det som er rart med bærekulene, er at disse ble skiftet i høst av en mekanikerkompis (sort)... :?

Dette må uansett bli rettet på, siden hvis kontrollen blir tatt med disse kulene helt på bærtur, så er det ikke tatt en korrekt kontroll&justering, og da er 1000,- ute av vinduet.

Såh... fikk time på førstkommende mandag, og da er det totalt 3400,- ut "av vinduet" (4-hjulskontroll + lysjustering + skifte bærekuler foran + deler + vri den ene fjæren tilbake der den skal). Grei nok normalpris?

Og sånn apropos utgifter, så fikk jeg bestilt 4x "Dunlop SP SPORT 9000 225/40 R18 ZR med felgbeskyttelse" idag. Weeee.

Dette trengtes, for sommerdekkene er ca slicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bærekulene; Er verkstedet som underkjente dem klar over at de står i en gummiforing og dermed beveger seg litt når man kjenner med brekkjernet? Det er nok ikke få E36 bærekuler som blir byttet av denne grunn selv om de egentlig er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... minnes han nevnte noe om den gummiforingen og slikt.. Mon tro det kanskje er dét? At dem da ikke helt vet at dem "skal være slik"? Burde jeg høre med dem og spørre konkret hva som var galt?

Hva bør jeg isåfall spørre dem om slik at jeg kan finne ut om "dem gjør noe feil" eller om dem faktisk må byttes?

Ringer dem isåfall i morgen, så all hjelp idag blir takket meget for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...