Torgeir E-36 328coupe Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Hei! Har kjøpt meg noen brukte felger som sårt trenger en vask! Prøvde med avfetting idag, men syns ikke det funket helt optimalt. Er det noen her inne som har forslag til hva som funker bedre enn avfetting?? Noen kjærringråd??
TJ Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Prøv med f.eks. TurtleWax Extreme Foaming Wheel Cleaner og lignende produkter beregnet på felgvask. De er litt sterkere enn vanlig avfetting, som jeg personlig ikke synes er noe særlig tess. Hvis det heller ikke hjelper, kan du prøve med parafin. Da bør du derimot prøve på baksiden/innsiden av felgen først for å se at det går greit. Husk å skyll og vask godt etterpå!
bmwhans Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 du får et middel som er sterkere enn vanlig avfetting. husker pokker ikke hva det heter. og kjøp deg en oppvaskbørste å gni med! erfaringen min sier at man må gni mye! og spraye på middel flere ganger!
maxmix Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Sonax felgrens Den bruker jeg og den funker MEGET bra. de selger den på div. bilrekvisita og clasohlson http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... id=3334424 .
Berre83 Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Grunnen til at du ikke får felgene reine med avfetting er nok fordi felgene er fulle av gammelt bremsestøv og div. andre ting. Da må du ha syrevask (felgrens) for å få de reine.
Torgeir E-36 328coupe Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Var å kjøpte meg felgrens idag, valget falt på "Meguiars All Wheel Cleaner" Merket fort forskjell på denne og på avfetting for å si det sånn!! Sterke saker som anbefales på det varmeste, selv om prisen var ganske høy
Audiobahn Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Jeg vasker felgene alltid med vanlig diesel. Funker topp:)
Torgeir E-36 328coupe Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 153,- for en sprayflaske!
TJ Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Disse produktene med litt mer "kraft" har en tendens til å koste litt mer ja. Men de fungerer da mye bedre enn vanlig avfetting.
bmwhans Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 153,- for en sprayflaske! det var jo ikke så ille tøffe produkter koster litt ekstra..
VillKapping Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Jeg bruker Berner wonderclean til alt sånn. Fungerer kjempebra! Etterlater også en beskyttende hinne som varer en god stund! Bruker den også på hele bilen. Enda ikke vært borti noen flekker som den ikke tar. Koster 90 for en sprayboks og den varer ihvertfall til 2 ganger over hele bilen så burde få renset mange felger av det..
TJ Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Jeg pleier å polere felgene før hver sesong, slik at de får en beskyttende hinne og de blir glattere slik at det ikke fester seg skitt og møkk så lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå