Gå til innhold

Utbedring etter EU-kontroll

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde EU kontroll for ca 2mnd siden, og fikk da 2mnd på å fikse demper foran og papirer på senkesett. Jeg lurer da på hva som skjer hvis man ikke klarer å ordne tingene til den tiden de har satt? Får man brev om ny frist, eller blir det helt ny EU-kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det er gått mere enn en mnd siden kontroll må du ta ny kontroll!

Dette har jeg aldri hørt om? :? Når trådde denne regelen i kraft?

Det skal jo være siste tall i reg.nr som avgjør hvilken mnd bilen skal være godkjent innen..?

Jeg var ihvertfall på EU kontroll i Mars 2005, fikk mangel på noen foringer, og kom tilbake midt i Juni og godkjente (Fristen gikk ut 30 juni). Da så de bare raskt på foringene og godkjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig til kontroll i april, men tok det tidligere. Fikk som sagt feil på støtdemper HF og senkesett, men skulle komme tilbake å vise det. På lappen jeg fikk står det 26/3 (mulig det står et 2-tall over/under 3-tallet,men usikker). Håper bare jeg slipper ny EU-kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en mnd på å reparere og vise, blir jo etterkontroll. Hvis du ikke viser den blir den nok begjært avskiltet..

Dette må isåfall være etter at den opprinnelinge fristen (som siste tall i reg.nr angir) er utgått..?

Min har 6 som siste tall i reg.nr og skal derfor godkjennes innen Juni's utgang. Drar jeg på kontroll i morgen vil jeg da vel ikke få 1 mnd (som vil bli April) til å få etterkontrolert bilen...(hvis jeg får mangler)!?

Dette tror jeg ikke før jeg får se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bilen godkjennes innen utgangen av april, blir den først begjert avskiltet fra og med 1. juli.

Du vil først få et purrebrev, for så å få begjeringen. Mao 2 mnd ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...