Gå til innhold

Mitt E46 330xi Kompressor prosjekt!


330xi
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å gå igang med mitt lenge planlagte 330kix prosjekt!

Bilen skal forhåpentlig vis være klar til Somertreff 8 Juni.

Det er i utgangspunktet snakk om en E46 330xi sedan 2001 mod. Det er som mange sikkert vet en rekkesekser på 2.979 liter, som yter 231HK og drar på alle fire hjul.

Jeg hentet selv bilen i Sveits for snart 2 år siden og har holdt den orginal helt til nå ;)

Det som skal gjøres/er gjort med bilen er som følger:

- Kompressorkit fra ESS (Kommer på i løpet av påsken)

- M3 bremser

- Eibach senkefjærer 35/35 (kommet på)

- Fullt bodykit (ikke bestemt hvilket enda, kom gjerne med forslag)

- LED baklykter

- Shortshift

- Stabstag

- M3 Speil

- 19" felger ble kjøpt i fjor sommer (Fondmetal x9. 235/35/19)

- Scorpions eksos med 2x2 utblås

- Air/fuel, boost og oljetrykkmåler i a-stolpen

- Har også lyst på carbonpanser og bakluke, men spørs om økonomien rekker så langt...

Kommer til å legge ut bilder fortløpende, så hvis dette virket spennende er det bare å følge med i denne tråden!

Tips og innspill tas imot med takk!

Her er et bilde av bilen med 19" felger og senking.

fotoshoot10aug022ud3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spennende prosjekt..Blir nok gromme tall når du monterer pressa på den der ja :)

Håper det blir litt power nå ja, i følge ESS skal jeg havne på 340HK uten å skifte eksos. Så kanskje 350 er realistisk, når jeg får ny eksos også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å gå for m-tech?

synes frontfangeren på den lilla er litt tøff.. en vanlig m-tech(?) fanger med Arqray leppe..

Ja, har tenkt litt på M-tech kit. Liker dem veldig godt, men synes dem er litt for vanlig. Hadde tenkt med noe som skiller seg litt mer ut, men med den leppa ble det jo faktisk ganske spesielt alikevell :)

Thanks! Det er absolutt et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bare så du hadde henta den i Sveits så blir jo høy avgift om du skal godkjenne effektøkning på 100hk++:) Men får eventuellt bare juster ned trykket veldig på godkjenning da:)

Kult med trekk på alle 4 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bare så du hadde henta den i Sveits så blir jo høy avgift om du skal godkjenne effektøkning på 100hk++:) Men får eventuellt bare juster ned trykket veldig på godkjenning da:)

Kult med trekk på alle 4 da..

Sant nant nok, synes egentlig jeg betalte nok i avgifter på bilen da jeg registrerte den, men får se hva jeg gjør når alt står ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett forslag: Senk den mer! Eller er det som med gode gamle iX, at mye senk fører til tullball med drivaksler etc..??

Skal bli morsomt å se hvordan 330 funker med presse. Regner med du skal utpå noen runder på acr..

35/35 er vist maks man kan senke uten å lage for mye trøbbel ja.

Litt kjedelig siden xi modellene orginalt er høyere enn en vanlig 3 serie, så det vises nesten ikke at den er senka :?

Kommer nok til å dra noen runder på bana ja, men får se hvor hardt jeg kommer til å kjøre...

Har enda havariet mitt der nede for et par år siden friskt i minne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...