Gå til innhold

Mitt E46 330xi Kompressor prosjekt!


330xi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det på tide med litt oppdatering! :)

Gikk i gang med demontering og klargjøring til å sette på kompressorkitet i dag! :)

Fikk gjort unna all demonteriga, og benyttet samtidig anledningen til å bytte veivhusventilasjon.

Her er et par bilder...

04042007059yi1.jpg

04042007060fp6.jpg

04042007062kd1.jpg

Og her er godsakene som skal på i morgen :D

04042007063ch9.jpg

Da blir det køya noen timer, før det er opp å skru igjenn! Kan nesten ikke vente til alt er på plass og jeg skal vri om tenninga for første gang 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet lang?? Er det mulig å få skviset en intercooler oppi der også tror du??

I dag har jeg lakt opp og kobla alt av slanger der dem skal være (håper jeg)

Så skrudde ut de gamle dysene, og monterte de nye. Etter dette ble det bare problemer! Dysene var for store og passet ikke i innsuget. Fant også ut at jeg mangla det modifiserte peilepinnerøret som oljereturen fra kompressoren skal gå gjennom. Og siden hele jevla posten sitter på påskefjellet, så er det null postgang i Norge før tirsdag. Så får verken tilsendt delene jeg trenger, eller sendt inn ECU`en for oppgradering :evil:

Intercooler er det ikke plass til xi. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du plages , men er alltid litt sånn mens det står på, men ordner seg til slutt! :)

Morsomt å følge med på, skal gjøre det samme etter neste Eu-kontroll.

Hehe, til da er jeg sikkert ekspert, så da kan du spørre hvis du går deg fast under monteringen :P Jeg møter vertfall stadig på mindre og større problemer underveis, som trenger litt ekstra grubling eller et godt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, til da er jeg sikkert ekspert, så da kan du spørre hvis du går deg fast under monteringen :P Jeg møter vertfall stadig på mindre og større problemer underveis, som trenger litt ekstra grubling eller et godt råd :)

Høres ut som en grei arbeidfordeling! Sier fra hvis det er noe annet jeg skal gjøre, så kan du gjøre det med bilen din først. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ting endelig bynt å komme skikkelig på plass! :)

Manglet jo selvfølgelig noe småtteri her og der så fikk ikke gjort alt 100% ferdig :x

Her er et bilde av det nesten ferdige kompressorbygget mitt!

06042007113cl2.jpg

Nå er det bare å vente til Posten Norge kommer hjem fra påskeferie å får frakta meg nye dyser, oppgradert ECU og et løpehjul til reima så er alt klart til prøvekjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...