Bernt Skrevet Mars 22, 2007 Share Skrevet Mars 22, 2007 Hei, jeg har nylig kjøpt meg en Bmw 3.20 E36 coupe. Jeg er på utkikk etter styling til den og har søkt litt rundt på forumet og sett at folke massen anbefaler for det meste Rieger Infinity 2 eller M - tech. Med tanke på at jeg egentlig ikke er veldig bil og styling kyndig trenger jeg litt hjelp. Er ikke helt sikker på hva som er hva, så om noen kunne tatt seg tid til å finne bilder og forklart hva som var Rieger og hva som var M - tech hadde jeg satt veldig pris på det. Det jeg lurer på er: Hvilken styling er rimligst? Hvilken styling er enklest å montere? Hvilken ser finest ut, og hvorfor? På forhånd, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Ingen som kan hjelpe? Eventuelt linke til en side som forklarer/viser. På forhånd, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 www.koed.dk er bra side for styling og slikt. Husk bare på at på prisene der må du plusse på 25%mva og ca 200-300kr i "andre utgifter" siden det er fra danmark. www.gsbildeler.no er også bra. Tast inn reg.nr. og du finner delene du trenger til din bil. Rieger er vel ikke akkurat kjent for altfor bra passform, så kan være vanskligere å montere. M-tech skal være bedre for akkurat dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Takk for et godt svar. Slik som jeg forstår det så er det bedre passform på M-tech, men hvilken av dem ser best ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 GS Bildeler starter kampanje salg 1. April, Fikk katalogen fra de i dag og det var mange gode tilbud. Skal bestille en del "stuff" til femmern selv fra GS.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Ikke glem www.motortechnik.no så har god service og bra utvalg av orginal deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 M-tech er selvsagt det mest best passform, siden dette da er en original BMW-del. Rieger / Seidl (?) kommer vel så i rekken når det gjelder passform. Etter dette igjen, så kommer glassfiberstylingen. Disse er det som regel dårligst passform med, og er av mer knekkbart materiale. Hvis du ikke er en rev med glassfiber, så får man enten en god grunn til å bli det hvis man kjøper en slik styling, eller at man styrer unna og sparer litt mer til ordentlig styling. Forskjellen mellom Rieger Infinity I og II er primært dette her --> Her ser man at nederst i fronten, så går Rieger-fangeren litt inn. Dette er omtrent hele forskjellen. Forskjellen på bakfanger, og annet, orket jeg ikke sjekket ut nu, men du kan lese mer her fra f.eks. Rieger: http://www.rieger-tuning.de/Modellshow/ ... r_e36.html Her er det ferdige bildet av den siste bilen. En 316i sedan, men som er meget pent stylet. Her ser man m-tech front + sidelister + sideskjørt + speil + bakfanger (samt BMW-felger/kopi om jeg ikke tar helt feil). Det er også på denne blitt montert på under m-tech fangeren foran to små lepper/spoilere. Om dette er originalt fra BMW, tør jeg ikke svare på. Det er derimot satt på over spoilerne en DTM-leppe (original fra BMW). Det er mange som bruker argumentet til at man ikke bør velge M-tech med at "så mange har det fra før av". Vel.. Det hele bunner ut i hva man selv liker. Man skal ikke være nødt til å *lære seg til å like* en annen styling, bare fordi mange har den man selv liker. Spesielt når man snakker til E36; for det er nemlig ikke mange som lager styling til bilene våre (altså, jeg velger nu å overse glassfiberstylingen). Det er nesten bare BMW (m-tech), Rieger og Seidl. Det man må huske litt på, er: passer denne stylingen som jeg har funnet virkelig til resten av bilen buer, linjer? Man bør kanskje passe på å ikke ha en -for- strømlinjeformet front, og bilen er litt for firkantet for den. Jeg personlig, ville ha gått for M-tech stylingen. Skal du forresten handle noe på koed.dk, så ta isåfall en titt på kalkulatoren min: http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 dette er vel å drite i kirka, men satt på spissen syns jeg nesten ikke at m-tech er styling i dete hele tatt..Du styler jo ikke en bil når du kunne få kjøpt bilen ferdig med den pakka fra fabrikk? Det er nå mine lille mening hvertfall.. selv så har jeg M3 fanger foran, og syns den er en av de fineste fangerene. Og for å tilføye så er Infinity II kittet breddekittet til Rieger. Med andre ord, IKKE kjøpe deg infinity II bakfanger uten å ha kjøpt skjermbuer. Front og sideskjørt er likt som Infinity I. Siden Infinity II kittet er ett breddekit så koster det der etter.. M-tech stylinga er original og koster OGSÅ deretter. Jeg syns det fineste er å kombinere. Og du bør selv velge deg ut styling du liker. Husk at det er sjelden smart å spare penger på billig styling, dette betaler du lite for å få. Men du betaler tilbake med RENTER når det gjelder montering, også skal ikke minst lakkereren ha for de utallige flere timene med sparkling han må gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Tusen takk til alle some har vært så vennlige å svare, setter meget pris på dette. Veldige flotte linker dere har postet, har sett på de og vurdert saken i noen timer nå. Tror jeg går for M-tech, jeg synes den svarte bilen ChrZZ postet var ekstremt fin! Tror jeg holder meg unna glassfiber fordi jeg er neppe kyndig nok til den jobben. Takk for kalkulatoren! Ser ut some Koed kommer billigst ut når alle prisene er includert (25% ol). Bestiller antageligvis derfra. Takk skal dere ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Godt -DU- har blitt fornøyd, Bernt. Er jo trossalt din bil, og ikke vår. Råd, vink, tips, triks, kritikk, etc er det vi er her for! Bare hyggelig å hjelpe til. Håper du blir fast inventar her på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hehe, du sier noe der! Trengte en liten pekepinne. Ja, du skal nok ikke se bort ifra at jeg lusker rundt på forumet ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Ja, viktig å tenke samt få råd&vink, for... Gjør man en feil avgjørelse, så kan man etterhvert stå der og se på bilen sin, og tenke: Hva faen var det jeg tenkte!? Og da har man driti seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Ja, og med tanke på at slike stylings objekter koster en del. I hvertfall i mine øyner, så vil jeg gjøre minst mulig feil Har bare et spørsmål før jeg hopper i køys, om du kunne tatt en titt på dette bildet: Er dette M-tech? Eller er jeg helt på bær tur? Fordi jeg likte den veldig godt, i tillegg til at bilen min er rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå