Skautroll Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Første testturen kjørte jeg med 0.5 bar, og etter et par km. begynte det å sive ladetrykk ved pedalsettet, så mistet jeg bremsekraften! Hva har skjkedd? Trodde bremsekraftforsterkeren tålte trykk jeg?! Og hva skal jeg gjøre for å unngå det?
Gremlin Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Bremsekraft forsterkeren går jo på vakuum... På en motor uten turbo er det jo aldri overtrykk på innsuget. Når du da har turbo vil det jo være overtrykk på innsugsmanifolden ergo bremsekraftforsterkeren vil ikke virke... Løsningen er som sagt en enveisventil som tåler en del trykk. Denne forsikrer deg at du har vakuum i forsterkeren og ikke overtrykk. Se over diverse slanger osv for å se at ladetrykkets eneste vei å gå er inn i sylindrene.
Frode_E30 Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Har aldri hatt dette problemet jeg, du burde finne ut hvor det lekker.
knugen83 Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 er tilbakeslagsventil på sugemotorer også. bytt ut den du har med en ny en du.... har ikke noe å si om du monterer turbo på en suge motor. ventilen sitter midt på slangen mellom innsug og br.fors.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå