Ad|oS Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Hvor får man tak i voks med farge? Skulle gjerne hatt dette da jeg har litt mye steinsprut som gir stygge hvite flekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigef Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Bilextra har iallefall voks med farge. Koster vel en hundrelapp eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Statoil i Flekkefjord har turtlevax polering med fargestift som du smører oppi! Funka fett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 hvor nøyaktig er fargene? er de delt inn i sort, blå, rød osv eller er det fargekoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2007 Statoil i Flekkefjord har turtlevax polering med fargestift som du smører oppi! Funka fett Smøre fargestiften oppi? Kan du utdype det? Blir vel kanskje en tur til flekkefjord i dag å handle hehe Når skal man bruke lekkrens? Lakkfornyer? Først vaske, så lakkrens, så voks og til slutt lakkfornyer? Trenger en skikkelig polering av bilen min nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 ADVARSEL: Voks med farge er noe skikkelig dritt. Ser bra ut med en gang, men etter en vask så er det tilbake til gamle nøden igjen.. Skal du fjerne steinsprutsår på en skikkelig måte så er det beste å kjøpe an sprayboks med korrekt lakk og en veldig tynn pensel. Vask bilen skikkelig, tørk den, finn fram en kontorstol og flekk i vei. Når du føler deg fornøyd så polerer du over bilen med produkter fra Mequiars. En litt mer tidkrevende jobb, men med et mye bedre og mer langvarig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 ADVARSEL: Voks med farge er noe skikkelig dritt. Ser bra ut med en gang, men etter en vask så er det tilbake til gamle nøden igjen.. Skal du fjerne steinsprutsår på en skikkelig måte så er det beste å kjøpe an sprayboks med korrekt lakk og en veldig tynn pensel. Vask bilen skikkelig, tørk den, finn fram en kontorstol og flekk i vei. Når du føler deg fornøyd så polerer du over bilen med produkter fra Mequiars. En litt mer tidkrevende jobb, men med et mye bedre og mer langvarig resultat. Jeg er ikke helt enig. Jeg bruker selv en sånn Turtle Wax poleringsmiddel med farge og fargestift, og hele bilen ble noe annet. Fikk fjernet mange små riper og steinsprut. Men det som er dumt med det er at den holder ikke lenge som vanlig poleringsmiddel, men bruker du lakkforsegler etterpå, så holder den nok 3 måneder. Men det er bare å polere oftere det Det beste poleringsmiddelet jeg har funnet til nå, men det holder ikke like lenge som andre midler da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Enig med Anderslien! Syntes den funker veldig fint på min bil. Skjuler små hvite riper og man kan fylle små hakk med stiften. Har gått over til å bruke denne fremfor Autoglym til å polere, faktisk. Var minst like fornøyd på min forrige bil som var sort. Den ble genialt fin med den sorte voksen. Ellers kan jeg anbefale turtle sin wet wax til de gangene man ikke skal polere. Bare sprayer lett når man tørker med skinnet. Funker finfint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 den polishen med farge er det beste jeg har brukt. både på den gamle bilen jeg hadde og den jeg har nå. og den holder LENGE! vannet preller like godt av etter mange uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 Høres lovende ut.... Men hva bruker dere når dere skal polere? Først avfettning, så autoshampoo, deretter polering og til slutt lakkforsegler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 vasker bilen godt først og tørker godt av og polerer bare jeg. kan godt ha på sånn forsegler ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 Lakkrens da? Hvor får man tak i forsegler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 lakkrens er bra det også. forsegler får man vel tak i i de fleste bilrekvisita butikker skulle jeg tro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har de samme erfaringene som Espen M33 ang voks med farge. Varigheten på det er heller dårlig, men det er sikkert fint å bruke dagen før du skal vise den for en potensiell kjøper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har de samme erfaringene som Espen M33 ang voks med farge. Varigheten på det er heller dårlig, men det er sikkert fint å bruke dagen før du skal vise den for en potensiell kjøper.. Ja. Ikke for å være streng, krass,belærende etc... Men de som mener at voks med farge har langvarig virkning, de kan ikke vite hva en SKIKKELIG GOD polering er. Jeg brukte 2 timer med tynn pensel og flekklakk på min bil før jeg polerte den over en periode på tre dager med forskjellige prosesser. Det er nå fire år siden, men pga det solide arbeidet jeg gjorde da så trenger jeg nå å kun lettpolere den med autoglym sin hardwax et par ganger i året. Det er en prosess som tar ca.1 time fra start til mål. Er sikkert en grunn til at de som driver med bilpleie ikke bruker voks med farge...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå