Gå til innhold

Voks med farge

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Statoil i Flekkefjord har turtlevax polering med fargestift som du smører oppi! Funka fett

Smøre fargestiften oppi? Kan du utdype det? Blir vel kanskje en tur til flekkefjord i dag å handle hehe

Når skal man bruke lekkrens? Lakkfornyer? Først vaske, så lakkrens, så voks og til slutt lakkfornyer? Trenger en skikkelig polering av bilen min nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: Voks med farge er noe skikkelig dritt. Ser bra ut med en gang, men etter en vask så er det tilbake til gamle nøden igjen.. Skal du fjerne steinsprutsår på en skikkelig måte så er det beste å kjøpe an sprayboks med korrekt lakk og en veldig tynn pensel. Vask bilen skikkelig, tørk den, finn fram en kontorstol og flekk i vei. Når du føler deg fornøyd så polerer du over bilen med produkter fra Mequiars. En litt mer tidkrevende jobb, men med et mye bedre og mer langvarig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: Voks med farge er noe skikkelig dritt. Ser bra ut med en gang, men etter en vask så er det tilbake til gamle nøden igjen.. Skal du fjerne steinsprutsår på en skikkelig måte så er det beste å kjøpe an sprayboks med korrekt lakk og en veldig tynn pensel. Vask bilen skikkelig, tørk den, finn fram en kontorstol og flekk i vei. Når du føler deg fornøyd så polerer du over bilen med produkter fra Mequiars. En litt mer tidkrevende jobb, men med et mye bedre og mer langvarig resultat.

Jeg er ikke helt enig. Jeg bruker selv en sånn Turtle Wax poleringsmiddel med farge og fargestift, og hele bilen ble noe annet. Fikk fjernet mange små riper og steinsprut. Men det som er dumt med det er at den holder ikke lenge som vanlig poleringsmiddel, men bruker du lakkforsegler etterpå, så holder den nok 3 måneder. Men det er bare å polere oftere det :) Det beste poleringsmiddelet jeg har funnet til nå, men det holder ikke like lenge som andre midler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Anderslien! Syntes den funker veldig fint på min bil. Skjuler små hvite riper og man kan fylle små hakk med stiften. Har gått over til å bruke denne fremfor Autoglym til å polere, faktisk. Var minst like fornøyd på min forrige bil som var sort. Den ble genialt fin med den sorte voksen.

Ellers kan jeg anbefale turtle sin wet wax til de gangene man ikke skal polere. Bare sprayer lett når man tørker med skinnet. Funker finfint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme erfaringene som Espen M33 ang voks med farge. Varigheten på det er heller dårlig, men det er sikkert fint å bruke dagen før du skal vise den for en potensiell kjøper.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme erfaringene som Espen M33 ang voks med farge. Varigheten på det er heller dårlig, men det er sikkert fint å bruke dagen før du skal vise den for en potensiell kjøper.. :?

Ja. Ikke for å være streng, krass,belærende etc... Men de som mener at voks med farge har langvarig virkning, de kan ikke vite hva en SKIKKELIG GOD polering er. Jeg brukte 2 timer med tynn pensel og flekklakk på min bil før jeg polerte den over en periode på tre dager med forskjellige prosesser. Det er nå fire år siden, men pga det solide arbeidet jeg gjorde da så trenger jeg nå å kun lettpolere den med autoglym sin hardwax et par ganger i året. Det er en prosess som tar ca.1 time fra start til mål.

Er sikkert en grunn til at de som driver med bilpleie ikke bruker voks med farge...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...