Jump to content

Recommended Posts

Posted

hva er straffa for å kjøre med falske skilter hvis man blir tatt? må få fløtta 540'n opp til verkstedet så tenkte å bruke skiltene fra 525'n de 7-8km

Posted

Strafferammen er vel opp til 5år..

Kjenner en kar som gjorde nettopp dette, Han mistet lappen og fikk en stor bot..

Så å bruke 300,- på prøveskilt kan vel lønne seg ;)

Posted

Du kan jo ha en bil foran, så kjører bilen uten skilt opp i ræva på den når dere møter biler...

Da ser ikke onkel blå eller noen andre om det er skilt i fronten eller ikke :)

Posted

bare å kjøre med 525 skiltene, husk vognkortet, er dem i samme farge? om ikke, blir det verre å "skjule" identiteten.. kjenner flere som har kjørt på andre skilter..

Posted

har ikke vognkortet men har salgsmeldinga da... "har akuratt kjøpt bilen å skal bare fløtte den til verkstedet"

Posted
Du kan jo ha en bil foran, så kjører bilen uten skilt opp i ræva på den når dere møter biler...

Da ser ikke onkel blå eller noen andre om det er skilt i fronten eller ikke :)

lite lurt.... å kjøre så nære er trafikkfarlig... da kan det godt hende de stopper deg.... husk at man må ligge veldig nær for at de ikke skal kunne se skiltet i det hele tatt

Posted

Jeg gjorde det for et år siden ca.. :oops:

Kjørte bilen til en kamerat av meg med falske skilter..Ble stoppet og fikk 3000,- i bot og måtte parkere bilen på nærmeste bensinstasjon.. :lol:

Er ikke "verre" enn det.. :P:lol:

Posted

Hva med å taue den etter en annen bil? Kan godt kjøre bare det er slepetau mellom bilene så skulle det være lov trur jeg.

Posted
Hva med å taue den etter en annen bil? Kan godt kjøre bare det er slepetau mellom bilene så skulle det være lov trur jeg.

Det må være skilt på bilen som taues også.

Kjøp prøveskilt. Da har du ditt på det rene også hvis en ulykke skulle oppstå.