per28 Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Hei Er det noen av dere som har klart å programert bort denne iriterende alarmen for bilbelte på en BMW X5 eller andre BMW'r Bavaria ville ikke utføre dette for meg. mvh per28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Hvorfor ikke bare bruke bilbeltet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Hvorfor ikke bare bruke bilbeltet? Noen skjønner ikke ens eget beste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Føler for å forsvare trådstarter her, selvom dette er OT etter hva han spør om. Er ikke sikkert det er fordi han evt. kjører uten bilbelte, men fordi varseleren er umåtelig irriterende. Hater dette selv da jeg setter jeg inn i mutter'n sin Avensis og hun begynner å kjøre ut av garasjen før jeg tar på beltet. Tar aprox. 5 sec så uler og skriker faenskapet som en stukken gris. Kjenner lyden langt ned i ryggraden, så skjønner trådstarter godt at han vil fjærne lyden. Greit nok at den er til varsel hvis du har glemt det, men normale folk vet å ta på seg belte uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per28 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2007 Amen endelig en som har skjønt det (Stephan S) og lyden er veldig irriterende. Man skal da nyte kjøreturen med en BMW ikke irritere seg over detaljer. eller ? Jeg lurte bare på om det gikk å programmere ned tiden. Slik at det ble kun som en påminnelse. Jeg kjører en wolkswagen som firmabil og her har de skjønt det. Bilbelte lampa og en bjelle som klinger 3 ganger, så det skulle holde til å minne på om du kjører med belte. Og jeg kjører alltid med belte. mvh per28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Har alltid på meg beltet når jeg setter meg inn og starter bilen jeg, så sånne lyder irriterer meg aldri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per28 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2007 Jada jada jeg er sikker på dere alle kjører med belte. Men er det mulig å omprogramere denne bjella da. Det er jo det jeg spør om. Og visst noen av dere har unger fra 1 til 6 bak i bilen så vet dere det at belte må på noen ganger for å rette/endre på visse ting der bak. Selfølgelig utføres dette av passasjeren foran. mvh per28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Trur det går an å skru av alarmen på Toyota viss du har diagnoseutstyr...muleg det er noko sånt på BMW og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Kan hende at det er mulig å gå såpass "hardt" til verks at du finner/kjøper/laster ned koblingsskjema og finner ut hvor denne "plingen" sitter, for så å koble den fra. Spørs da om på såpass nye biler at du da får en haug med feilmeldinger. Går jo også ann og ringe rundt til div verksteder/autoriserte bmw verksteder og forklare hvorfor du ønsker dette på en måte som de forstår, så kanskje de går med på å omprogramere den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per28 Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 Hei Jeg mener dette er mulig. Jeg har testa i går. Da kjørte jeg ca 5 km uten bilbelt ("Det var skummelt det")etter dette så slutta alarmen å pipe. Ut fra dette mener jeg at det burde gå å omprogramere den til å pipe feks 10 sec. Det mener jeg merkeverksted kunne få til, på akurat samme måten som de gjør da de programmerer på kjørelys på en import BMW. mvh per28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Det er bare å la belte stå koblet til før du setter deg inn, så har du beltet bak deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Finn ett belte på bilskroten og klipp av enden og plugg den i din bil, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Det var lurt da kan man få et gratis bmw stempel i panna når airbagen går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oveb Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Jada jada jeg er sikker på dere alle kjører med belte.Men er det mulig å omprogramere denne bjella da. Det er jo det jeg spør om. Og visst noen av dere har unger fra 1 til 6 bak i bilen så vet dere det at belte må på noen ganger for å rette/endre på visse ting der bak. Selfølgelig utføres dette av passasjeren foran. mvh per28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oveb Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Jada jada jeg er sikker på dere alle kjører med belte.Men er det mulig å omprogramere denne bjella da. Det er jo det jeg spør om. Og visst noen av dere har unger fra 1 til 6 bak i bilen så vet dere det at belte må på noen ganger for å rette/endre på visse ting der bak. Selfølgelig utføres dette av passasjeren foran. mvh per28 det er mulig å få det gjort, men det er ikkje så lett å få overtalt verkstedene til å gjøre det. jeg fikk det gjort for et par uker siden på min e60, hos et BMWverksted. det kan ta opp til 3 timer å få det gjort da de må omprogrammere hele bilen på nytt:s men det lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå