Gå til innhold

Robin`s 325i sedan


Robin_Isak
 Share

Anbefalte innlegg

Får lage en tråd om min bil også, da jeg jobber ganske mye med den og det er greit å holde oversikt :D

Bilen er en 1992 mod lagunegrønn 325i sedan. Km 210000

Utstyr som er montert av eiere før meg

-M-tech ratt

-M3 diffuser

-Skjørt

-Rød/hvite baklykter

-FK angeleyes

-Riegerleppe (ødelagt)

-Blanke blinkers

- 17 toms artec 235/45/17 foran og 255/40/17 bak

Dette er modsene den skal få

- M3 frontfanger

- M3 speil (bestilt)

- M3 lister

- M3 bakfanger

- Ny senk m/ gule Koni

- Ny lakk

Og hvis jeg skulle dumpe over litt penger :D

- 256 grader kammer

- Grenrør

- Chip

Tekniske ting som nylig er utført

- Nytt gelebatteri

- 3 nye coiler

- Ny takluke

- Nye plugger (beru super uxf)

- Ny Castrol edge 10-60

- Green filter innsats

- Retting av tak

- Bremseskiver + klosser foran

- Nye Støtdempertårn bak

- Nye dempere bak

- Ny radiator m/giver

- Nye bærekuler foran

Tekniske ting som skal utføres

- 3 nye coiler

- Ny lambdasonde

I tillegg har jeg gjort endel med bilen til nå. Takluka var ødelagt så jeg har byttet og overhalt hele innsatsen. Bilen hadde også en stygg bulk i taket som jeg retta i dag mens taktrekket var nede. Har grunnet den så den venter bare på en lakkjobb. Må ta av listverket på frontruta evnt ta ut ruta for å fikse en påbegynt rustskade helt øverst. Ellers er det bare to rustflekker på hjulbuene som skal bort ved neste anledning.

Stereo skal også inn, men mangler fortsatt en monoblokk og et frontsett.

Hva syns folket om fargen? Bytte eller beholde?

Bilder av jobbene kommer etterhvert, her er et bilde av bilen

Bmw_325i_1.jpg

1076570-bilde3-aut_6206.jpg

1076570-bilde5-aut_6203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting... Noen som har et godt senkesett å anbefale? Sliter med det jeg har på de dårlige veiene her oppe i Tromsø. Bilen blir rett og slett for nervøs. Planen er gule koni dempere, men er usikker på hvilke fjærer jeg skal velge. Vil ikke ha den noe spesielt lavere/stivere enn den er nå. Tror det er m-tech fjærer som står på, de er hvertfall sorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt frontsett til bilen :D

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=271

Har montert sammen interiør/taktrekk og vaska/støvsug gulvmatta mens setene var ute. Mattene har også fått seg en tur i vaskemaskinen på 50 grader. Midtkonsollen har vært en tur i oppvaskmaskinen og ser helt ny ut igjen.

I går tok jeg av lista over frontruta og skal slipe ned en liten rustflekk der i morgen og legge ruststopper, grunning og litt finsparkling. Lista har jeg bestilt på GS og den er på tur i posten.

Skal samtidig vaske ned bagasjerommet i morgen og legge ny lakk inni der for å få den finsishen jeg vil ha. Tårene bak har vært skiftet så det er bare grunning der og det ser ikke helt bra ut.

Har demontert hanskerom og paneler under ratt samt midtkonsoll for å komme til å gjøre reint. Blir ikke å montere det igjen før jeg har satt inn frontsettet.

Ingen bilder desverre :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg demontert støtfanger bak og rettet opp en dårlig karosserijobb som hadde begynt å ruste under venstre baklykt. Slipte bort all rust og gammelt sparkel og la i rust stopper. Sparklet, pusset og grunnet. Utbedret også rustskaden over vinduet foran på høyre side, så taket er klart for lakk nå.... Skal også legge ny tecktyl bak før montering av støtfanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på apex 60\40 hadde jeg dette på min gamle bil. Det er litt lavt synst jeg. tar borti MANGE humper rundt forbi i norges land :) Spant heller på et par høvdinger til og kjøp noe bedre kvalitet og en smule høyere.

40/30 da eller? Hvilket merke? Sliter også litt med veiene her oppe skjønner du... Med M-tech fjærene er bilen for nervøs, men jeg har en mistanke om at fjærene bak er vedig nedbanket og at demperne foran er slitne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...