works4me Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 Hei. Har slakk i tannstag på venstre side, og lurte på om noen har byttet en sånn? Er det mye arbeid, og vet noen om det finnes et rep kit som inneholder mer enn bare pakninger? Hilsen Mr T
D.C.V Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 Har slakk i min på høyre side, og har hørt at det kan være endeleddene som må byttes, ellers vurderer jeg ny tannstang.. Vet også at det innes repsett, men hva som følger med vet jeg ikke..
PIIIPower Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 tannstaget vil nok gi utsalg på begge sider. Endeledd er forbruksvare på VAG, veit ikke hvordan det er på BMW enda Tannstag holder vel stort sett veldig lenge.
works4me Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Har byttet begge endeleddene, casterstag+foringer+skiver og klosser. Oppdaget at det var en klikkelyd når den var oppjekket og jeg dro litt i rattet. La meg under blilen og fant ut at lyden kom fra tannstaget,sjekket også leddet som er rett innfor endeleddet. m.a.o må det jo nesten være tannstaget? Mr T
Bjørner Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Har samme problemet på min E39 97'. Skal vist nok være en svakhet fram til og med 97' modellene at tannstanga lager kakklelyd pga dårlig smøring. En BMW manual jeg har anbefaler at man smører den opp med BMW teflonspray. Har ikke tatt bryet å teste dette, skal skifte et kasterstag om ikke så lenge, kanskje jeg tar det da Måtte bytten et endeledd på en EU kontroll pga denne lyden, men det ble jo selfølgelig ikke noe bedre.. Ellers der den relativt tidkrevenede jobb å skifte tannstanga, motoren må blant annet jekkes opp minst 4 cm for å komme til for å skifte tannstanga.
Bonden Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Slakk i tannstang kan ofte høres likt ut som deffekte stabstag linker. Det er oftest slakk på venstre side .Det blir ofte gitt feil på indre endeledd ved kjøretøykontroll,mens feilen er på tannstang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå