maartn Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Bil: BMW E36 318i Årsmodell: 1993 Motor: M40 Farge: Lagunengrünn metalic Har hatt denne bilen 1 år ca nå, og har planer om å selge når jeg har spart meg opp litt penger til nyere bil. Men innen den tid er det en del småfiks som skal gjøres. Fjerne rust og shine bilen skikkelig. Slik så den ut da jeg kjøpte den: Slik ser den ut nå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 Tok ut bagasjeromsteppet i dag for vask Brukte bilshampoo og høytrykkspyler. Så ble det lagt til tørk i solen Vasket også hjulbrønnen og fant diverse graps og litt rust. Da ble det vask, og nedpussing av rusten. Så grunnet jeg meg sink for å stoppe rusten, etterfulgt av ny lakk. Voila Så snart jeg gidder/får tid til å begynne på jobben, skal jeg fjerne all rust rundt om på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.. Skrevet Mars 26, 2007 Share Skrevet Mars 26, 2007 Okay for det første. Jeg har kidnappet tvillingbror bilen din. Har helt lik bil. Men ikke fullt så mye rust da. Gidder du å legge ut hva du bruker og hvordan så kan jeg lære av dine feil?? Er mest spent på hvordan lakkeringen vil se ut. MVH L.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2007 Tror du jeg kommer til å gjøre noen feil da? Men ja, jeg legger ut info her om hva som blir gjort, med bilder. Er litt usikker på hva slags sparkel jeg skal bruke på kanalen. Blir fort mye steinsprut osv fra dekka der. Redd det kan sprekke og evnt. løsne. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.. Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Feil og feil. Men noen problemer vil nok oppstå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Har potensiale den der. Lag gjerne DIY på rustfjerning og lakkering Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 Blir hvertfall en beskrivelse her Kommer mer når jeg begynner på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 3, 2007 Forfatter Share Skrevet April 3, 2007 Har pusset ned all rust, og smurt på "Can Trust". aka cant rust? Fikk dette via jobben til faderen, og skal være veldig gode saker. Så nå får dette stå å gjøre sin kjemiske prosess, også blir det sparkling i morgen. Noen bilder fra arbeidet i dag: Som dere ser, så var det så mye rust, at jeg pusset meg rett gjennom noen steder på forskjermene. Så her må sparkel til (håper det vil gå fint) Er også igjen litt sparkel fra en tideligere gang det var forsøkt fjerne rusten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 4, 2007 Forfatter Share Skrevet April 4, 2007 I dag har det vært jobbing hele dagen, og bilen er klar for litt lakk. Sparklet med glassfiber sparkel de værste plassene, og brukte finsparkel til slutt. Etter noen timer med pussing, ble det en fin og glatt finish, så håper det vil se bra ut etter lakk. Så slik blir bilen nå stående i garasjen ett par dager, siden jeg tar påskeferie på fjellet God påske alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 Da har jeg fått på litt lakk, og det ble ikke så værst. Eneste som står igjen nå er å pusse lakkovergangene med 2000 papir, rubbe, og polere. Så tenker jeg det skal bli bra! Litt bilder i dag også: Er kommet litt lakk på innerskjermene, så det skal vaskes bort med aceton. Er temmelig fornøyd med resultatet, og med tanke på at det var rustet hull i skjermen (som dere ser på bildene tideligere i tråden) er jeg godt fornøyd Lite respons her btw, er det ikke morro med litt karroseri arbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Resutatet ser bra ut på bildene Helhets inntrykket blir mye bedre når en får fjernet rust slik som du har gjort Men mener jeg ser hull i gulvet på et av bildene. Hvordan skal du fikse dette? Sveise inn nytt stål? Lakken i hjulbuen vil forsvinne etterhvert så tror ikke du trenger å vaske bort dette. Blir alltid støv der når en har lakkert og det forsvinner etter litt kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 thanks, hullet du ser, er der jekke"puten" skal stå, skal være hull der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Du skulle ha lakert front fangeren i samme slengen men så bra ut lakerte du bare selv i garasjen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 Jeg lakkerte i ei varm garasje hos en kompis. Med god sprayboks fra et karroseri verksted. Frontfanger, bakfanger og speil skal også bli lakkert. Men da kjenner jeg til flere med sprøyte og skikkelig utstyr, så de skal få ta seg av den jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2007 Da er hele bilen blitt rubbet og polert. Ble først en grundig vask av bilen. Deretter startet jeg å rubbe hele bilen med maskin. Rubbingen som ble brukt var "3M Ekstra Fin Rubbing". og ei god polermaskin med hastighetsstille. Kjørte den på laveste hastighet for å ikke brenne lakken. Dette var virkelig å anbefale.. fjernet masse av striper i lakken, og lakken så mye ferskere ut. Almost new? Etter rubbe prosessen "bar" det videre med polering. Brukte da min egen poleringsmaskin med stor flate, og Autoglym. Her står polish'en og godgjør seg. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, mangler bare å få lakkert frontfanger og bakfanger nå. Hvis dere har lest tideligere i tråden, fjernet jeg noe rust i hjulbuene og lakket opp igjen der. Lakken jeg fikk er mye mørkere enn hva den skal være, så man ser fortsatt overgangen. Men her er resultatet etter et par timers arbeid: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå