nune Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 har en 318i m40 som har en tendens til og fuske litt(harke eller ha litt variabel turtall litt etter den er starte opp.) den går fint når den er kald og jeg starter opp. men så etter ett par min, vandrer rpm litt opp og ned og nesten DØR helt. noen så har peiling og kan hjelpe meg? fårslag?
CSM Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Drar motoren falskluft? Da min dro falskluft gjorde den det samme, i tillegg til at jeg kunne holde den i gang med å gi gass. Ved litt rusing, knatret og smalt det i eksosen av for mye bensin. Sjekk alle slanger rundt innsuget for sprekker og alle tilhørende tilkoblinger for fasthet.
zHk Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 forklar problemet ditt litt nærmere.. hvordan er den når du kjører? er den annerledes på hvor mye gass du gir? går den HELT fint de 2 første min etter den har stått en natt feks?
nune Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Skrevet Mars 29, 2007 tror ikke den trekker falskluft. sa den ikke fusker slik di første minuttene etter kald start. virker som at den varierer på turtall og og nesten mister all drivkraft framover nå den fusker. då er det bare og trø gassen i bunn. og da kommer den seg litt. men så fusker den igjen. noen peiling?
kabeldeigen Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Kan være noe av dette... Motoren suger falskluft, dårlig luftmassemåler eller gåen lambdasonde. Har en knapp på lamdasonden jeg...Dette er fordi blandingsforholdet mellom luft og bensin blir feil, og da har motoren tendens til å begynne å jage på varm motor..
zHk Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 tror faktisk du har akuratt samme problem som meg, hvis den "hakker" seg oppover.. hakke roligere på lavt turtall feks..
BreitBau Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 tipper det er en coil.. siden jordingsevnen blir dårligere med varm plugg.. sjekk det ut.. Edit: Det er jo ikke individuell coil på M40.. Men du ovenfor kan det jo være coil?
zHk Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Ja, men hvis jeg gir litt gass, bare.. så funker det helt fint.. men med engang jeg gir gass, altså, tråkker på litt.. så fjusker den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå