Gå til innhold

BMW 525i 12v E-34 Prosjekt


kragz
 Share

Anbefalte innlegg

Jess :D då he ej endeli kjøpt mj BMW. får den imårga!

Laaangtids prosjekt :roll:

Det er en 525i 12v 1989 med manuelt gir :P med m5 delskinn innredning og 535 eksos hele veien. det meste av foringer og ledd i for og bakstilling er byttet og den er litt senket! usikker på hvor mye.

Topppakninga er gåen grunnet en kjølevass slange hadde sprukket under kjøring!

KM: 208.000

21543707635te6.th.jpg

2234829504nl1.th.jpg

268495779cz3.th.jpg

21742787135rz7.th.jpg

21174919799dz0.th.jpg

Planer for bilen med det første er å kjøpe inn en delebil med M50 B25, gearkasse, ledningsnett, osv eller en komplett motor og flytte over! har du en til meg?

Andre planer:

-kvite blinkers bak

-rullgardin

-rondell felger

-shadowline grill å lister

-M5 speil

Får lappen i slutten av november så har vell god tid på å gjøre den klar :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet og gratulerer med ny bil! Må si meg enig i kommentaren ang baklyktene, jeg er heller ingen fan av crystal clear lykter. Men ellers ser det ut til å bli en fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil du har fått deg. å dem skinnsetene var veldi fine.

Hvorfor velger du ikke M30 M35?

da får du en motor som villig til å arbeid.

En M20 B25 har 171 og M50 B25 har 191hk

20 i forskjeld. men så er M20 B25 meir futt i for hold en M50 B25.

Du blir ikke merk noen forskjeld i mellom dem motorene uten om i høyere gir.

Men M30 B35 har 218hk 47hk meir M20 B25 og masse meir dreimoment

og M30 B35 har 27hk meir en M50 B25 og dreimomentet er ikke nærheten av B35

Sorry vist det vart litt OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får sjå hva det blir til! har mest lyst på M50 B25. er ikke den mer økonmisk enn M30 B35 med tanke på forbruk? har fått pris på forsikringa på meg selv med delkasko og den ble overaskende liten i året :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 B35 er lik i bensin forbruk som M50 B25.

M50 motoren har en dårlig bensin vaner i forhold til hk en resten av bmw motorene familien.

Vist du skal ha en som er mindre bensin forbruk i M50 familen så må det nesten blir M50TU eller M52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

E vell på tide å oppdatere tråden!

Det som he blitt gjort er:

Overhalt motoren, skifta topp pakning og til kvass kam, skifta alt i toppen og plana den, nye reimar, vannpumpe, termostat og termostathus, diverse pakningar, nytt batteri, skifta simmering mellom gearkasse og motor, ny gearoverføring, olje og oljefilter, nye plugger, kjeme ikkje på meir i farta.

Nytt instrument hus p.g.a. temp målaren var gåen, å ska snart skifte handbremse vireen på venstre side. Fiksa ei propp i dørken som var gåen.

Pluss masse anna smådill, montert rullgardin å kvite blinkers bak.

dsc00378fm9.th.jpg

dsc00380fh2.th.jpg

dsc00381px1.th.jpg

dsc00382gw2.th.jpg

dsc00383sy2.th.jpg

dsc00384dt9.th.jpgdsc00393nq3.th.jpg

No går endelig bilen :D:D he hatt et par tura me den å den går ganske greit! ska på EU godkjenning den 23 oktober, å der ska dei sjå på koffor den fuska litt å rykke, kan det vær fordi ej he bytta til kvasskam?

ska ta fleire interiør bilde når ej he fått skrudd det i hop skikkelig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...