Bæver Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 I går når jeg startet kom det en ulyd/gnisselyd fra en av reimene foran på motoren (523i-motor fra 97). Det kan ikke være selve reima. Har sprayet den med CRC uten at lyden forandret seg eller avtok. Er vel derfor et lager som er gåent? Lager på vannpumpe eller dynamo? Noen med teknisk kunnskap her som vet om svakheter på disse motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Teknisk kunnskap... nuvel Jeg vet i alle fall at de originale vannpumpene på disse modellene er et meget svakt punkt. Hvis den ikke er byttet, kan det være den som er i ferd med å havarere. Måtte byttes på ca 90' km på min E46 323i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 sjekk vannpumpa. vet det er ett vanlig problem på tidligere M50 motorer men er ikke helt sikker på om M52 har d. sjekk også viskokoblingen på vifta. ta tak i vifta å sjekk at det ikke er no slakke der. det er vanlig på disse modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbrew Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 kan det være reimstrammeren som lager lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Garantert enten vannpumpe eller strammehjul til reim,jeg byttet begge strammehjul og lyden forsvant ,bytt vannpumpe og reimer når du først er i gang så slipper du mer problem på en stund,alt sammen koster en drøy tusenlapp.Det er vel også den eneste svakheten med denne motoren i tillegg til at toppdekselpakning kan lekke(du ser litt olje i tennplugghullene)enkel jobb å bytte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bæver Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 Suverent. Blir nok å bestille en time til fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 Be om pris først. Den tusenlappen som bjalle skriver om tror jeg blir 3 til 4000 på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bæver Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 Strandveien Auto skulle ha ca 4000 for bytting av remstrammer, vannpumpe, viftereim og 4-hjulskontroll. Etter det er bilen påskeklar med sommersko (får de i dag!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå