Hitokiri Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg kjøpte en brukt E39 av forhandler 07. mars i år. Da jeg prøvekjørte bilen, bemerket jeg at det kom en durelyd når motoren hadde 2000 omdreininger. Dette sa selger at skyldtes løst eksosanlegg, og at dette skulle utbedres innen bilen ble overlevert. Etter at jeg fikk bilen, dukket lyden opp igjen. Jeg undersøkte litt, og kom frem til at det muligens var skiltholderen bak som var løs. Skiftet dette, men lyden vedvarte. Jeg oppdaget også at det var en skranglelyd under bilen, og at det knirket i støtdemperne bak. Jeg kjørte derfor opp til forhandleren i dag, og fikk konstatert at katalysatoren var gåen og måtte byttes. Dessuten måtte støtdemper bak byttes på grunn av lekkasje. Selger hevder at jeg skal betale halvparten av reparasjonskostnadene, noe som trolig beløper seg til rundt, tja, 4000 kroner? Men dersom katalysatoren er gåen, og feilsymptomer har vært der siden jeg kjøpte bilen, bør ikke dette da dekkes i sin helhet av selger? Jeg snakket med mekanikeren som hadde klargjort bilen før jeg kjøpte den, og han bekreftet at lyden var der før jeg fikk bilen, og at han hadde forsøkt å utbedre den. Bilen har jeg bare hatt noen uker, så disse manglene må jo nesten ha vært tilstede da jeg fikk bilen. Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg få bilen reparert, og så klage, eller skal jeg nekte å betale 50 % og kreve at selger repaerer feilene kostnadsfritt for meg? Hva ville DU gjort? (Grunnen til at jeg ikke har merket skranglelyd fra katalysatoren er at jeg ikke har kjørt med vinduene åpne før nå, med vårvarmen og alt. Da jeg åpnet vinduene hørte jeg en hel masse jævla skrammel og knirking. Høres jo ut som en gammel Lada når jeg kommer kjørende). EDIT: Kjøpsdato Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Hmm, ser på profilbilde ditt. Er bilen kjøpt på MB auto? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2007 Nope. Bjørnal Bil på Kokstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Knirk bak er ofte kuleforingene i bakkant av nedere bærebro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CSM Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 XX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2007 Ser faktisk at det står feil i kontrakten. Syns det var litt rart at jeg hadde hatt bilen så lenge. Har faktisk ikke hatt bilen i mer enn to uker! Da burde vel saken stille seg litt annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Hva står feil da? Har vel visse rettigheter om evnt å heve kjøpet også?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2007 Datoen i kontrakten er feil. Står 7.02, men skal stå 7.03. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 Buuuump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CSM Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 XX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 Men gutter, har dere kjøpt dere nye biler eller har dere kjøpt bruktbil? Og hvis det er bruktbil, hvor gamle er disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå