Gå til innhold

Div spm ang nav pro i e46


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny på forumet her, og ny BMW eier.

I den forbindelse har jeg noen spm. Mulig det er tatt opp tidligere, men jeg fant ikke noe den tid jeg søkte i forumet.

Bilen er produsert i november 2004. Men jeg er ikke hundre prosent sikker på hvilken mk og firmware jeg har.

Jeg har nav pro uten tv-tuner og bluethooth mulighet. Som den gadget freaken jeg er er jo dette noe som jeg selvfølgelig skulle ønske jeg hadde. Og det leder til spm om dette er mulig og evt hva jeg trenger.

Spørsmål nummer to går på lydkvaliteten i bilen. Selv om det er hifi pakke i bilen er jeg ikke noe imponert over kvaliteten. hvordan er det å oppgradere elektronikken? Har lest litt, og hørt litt, at høytalerene skal være ok, men at problemet ligger i elektronikken. Forslag?

Spørsmål nummer tre er ipod tilkopling. Har sett div typer. Inkludert den originale. Brukergrensesnittet skal være via nav pro, og helst med full støtte. Forslag?

Spørsmål fire går på nav DVD over Europa/Skandinavia. Kan dette brennes? Forslag til hvor jeg kan finne dette? evt noen som har?

Viss noen her har kompetanse på dette området, feel free to speak!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok mkIV, men firmware har jeg ikke kunnskap om.

Det skal gå å brenne DVD med kart ja. Men, som du kan se av min tråd fra i går så fikk jeg problemer da jeg forsøkte å bytte fra brent CD med Skandinavia til brent DVD med Europa av ukjent grunn. Nytt forsøk over påske...

Gratulerer med flott bil! Ser veldig fin ut! Gått langt? Hva har du av utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for det:D

Bilen hadde gått 39, men har nå kommet opp i 44' km.

Bilen har bra med utstyr, men mangler litt. Det jeg har nevnt i denne tråden, samt el vindu bak, el stoler og HK anlegg.

Sikkert mye annet også, men det er dette som er vesentlig.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende respons i dette"forumet".

En enkelt person har brydd seg med å svare, eller kanskje det bare er en person som vet noe her..?

uansett så er det ikke noe å skilte med.

Takk for hjelpen Larserso, Jeg fant alt jeg trengte på ett annet forum.

Martin Skaar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende respons i dette"forumet".

En enkelt person har brydd seg med å svare, eller kanskje det bare er en person som vet noe her..?

uansett så er det ikke noe å skilte med.

Husk at dette forumet er basert 100% på frivillighet og alle 'hobbykonsulentene' her jobber helt gratis. Vær heller takknemlig for de svar du får og ikke rakk ned på alle de tusen medlemmene som ikke svarer, uansett grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å svare på dette :)

1: Du har heilt sikker MK4. Versjon på software ser du vist du går på "set". Da står det t.d. SW 4-1/70 Da har du versjon 27. Her finn du siste versjon av software: http://www.x5world.com/articles/all-bmw ... ystem.html

Her laster du ned eit image som du må brenne på ein CD.

2: TV tuner og bluethooth kan du kjøpe som etter monterings sett hos BMW, eller prøve å kjøpt brukt. Skal du kjøpe TV tuner må du passe på å få med antenner også. Du treng altså desse i tillegg til sjølve tuneren. Pass også på att du får ein som er så ny att den har støtte for 16:9. Trur dei fleste som er produsert etter 2001 har det.

3: Ipod tilkobling av eg lite greie på. Finst minst to variantar. BMW sin orginale samt ein IceLink som eg trur skal være veldig bra. Med IceLink sin trur eg også att du kan velge mellom CD veksler og Ipod. Med BMW sin må du koble it CD vekslaren.

4: Når det gjeld lydkvaliteten, så er det to ulike variantar i tillegg til orginale pakken. Det er Hifi og Harman Kardon. Har ikkje hørt korleis Harman Kardon fungere, men vil tru den er ein del betre ann Hifi. Skal du gjere nokon oppgraderingar har, så trur eg einaste muliheten er å koble til ein forsterkar på høgtaler koblane. Du treng da enten eit høgnivå til lavnivå adapter, eller ein forsterkar med høgnivå inngang. På min forige 320ci gjorde eg dette, og koble alle høtalarane til denne forsterkaren, samt ein ekstra sub. Det vart ganske bra. Trur elementar er ganske bra. Du kan jo også oppgradere til Harman Kardon, men dette er dyrt, sam mykje arbeid.

Håper dette var til hjelp, men som kilronan skriver, må du hukse att dette er eit forum som består av ein masse med frivillige person som bruke mye tid, uten å få ei krone for det, så du kan ikkje forvente svar på alt umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...