ThomasB Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 det er en sånn resirkuleringsventil på bilen ja, denne fungerer som den skal, kjører trykk ut i eksosen....
TexWiller Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 På godt norsk eksosgassgjennvinning. Dvs den fører litt av eksosen tilbake til innsuget slik at det blir forbrent en gang til. hensikten med egr er å få renere utslipp fra motoren (da spesielt NOx utslippet) ulempen for oss dødelige er mindre power i motoren
Bonden Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 EGR er for å kjøre uforbrent drivstoff i eksosen ,tilbake i innsug og forbrenne på nytt .For å få renere avgass ved kald motor.
ThomasB Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 ok da fungerer den motsatt av hva jeg hadde tengt.... men den fungerer som den skal tror jeg...
TexWiller Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Nei ThomasB du har ikke egr, men du blander kansje med wastgaten på turboen?
ThomasB Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 neivell, har en vakummembran rett forran innsuget, rett "ovenforr" denne går ett rør inn på eksosmanifoilen. er et stempel som opner og stenger inni "trykkrøret" før innsug. når dette stempelet åpner er det fri forbindelse mellom trykkrør og eksos manifoil...........
Bonden Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Det er egr ventilen som jeg mente.når du lager vacuum i den tynne slangen på ventilen går stempelet ut og lukker når du slipper av trykket ?.
ThomasB Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 ja, har hatt det av og gjort reint og skjekka at det funka.. så den er utelukket. Hva er galt da, må jo være innsprøytninga(dysene, pumpa?)
TexWiller Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Det du har er en egv (eksos gas ventil) fungerer ikke på samme måte som egr ventilen, men har også i oppgave å gi renere utslipp selvsagt. Dette betyr også at bilen din er utstyrt med catalysator da det kun var de som fikk egv ventil
sapphire Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 må vel være fint å koble vekk denne? er det bare å dra ut vacuum slangen til den klokka da el?
Tore Diesel Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 Tar opp igjen denne, da jeg lurer litt på det samme. Kan man bare fjerne/ koble ut denne ventilen? Uten at det har noe særlig negativt utfall. Tenker da ikke på avgasser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå