Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ville nok lagt på noe først, så pusset det jevnt med resten av felgen, men hva jeg ville brukt vet jeg ikke..... kanskje tinn.. smelte det på, la det størkne og så pusse det ned.... men vet ikke hvordan det blir med ubalanse i felgen etter det...

Skrevet

Jeg er i samme situasjon med et par felger. Har fått anbefalt å ha på noe to-komponent-greier(som du sikkert skjønner av min terminologi så er ikke jeg bilmekaniker...) for så å pusse ned og lakke. Det skal sitte godt når felgene er lakkert og ikke falle av. Er visstnok meget solid.

Ellers kan sikkert Sunnaas ved Bjerke i Oslo hjelpe. Men, de dreier av kanten slik at du får en rett kant som lakkeres. Da ser man at den har vært pynta på og vil være noe forskjellig fra de andre felgene...

Si ifra hvordan du får løst saken:)

Skrevet

ja takk for rådet. skulle likt og vist hva det 2 komonetet het, og om det evt finnes noe som alusparket eller no. blir nok ikke no dreing nei, men hadde det vært dypere måtte jeg vell gjort det. skal gi deg svar selv så fort jeg finner løsningen på problemet:) tusen takk så lenge.

Mvh Øyvind

Skrevet

Diverse kjemiske greier (biltema.no) som kan brukes.

Sinksparkel som en sannsynlig kandidat, evt. (to-komponent) kjemisk metall eller metallsparkel.

Brukte kjemisk metall, ved reparasjon av alu.-bærearm (pga. at lageret inni hadde gått i fillebiter og laget et bra hakk i alu'n) på en Citroën en gang... Og det fungerte fint.

Skrevet

der fant jeg det jeg så etter. dette var jo super smarte greier og dette tror jeg vil sitte godt. Tusen hjetelig takk for hjelpen folkens da blir det sommer felger på meg også;)

Skrevet

Det jeg gjorde på mine kantkjørte felger var å pusse de ned med pussemaskin til de var helt fine igjen. Dette gjorde jeg rundt hele felgene så den ble lik rundt det hele. Også sendte jeg de på lakkering. Etter lakkering fikk jeg lagt på igjen dekkene og avbalansert de på nytt, og de var så gode som nye. Mange som sier at du ikke bør slipe vekk godset, fordi da kan felgene bli ødelagt og sånt, men dette gikk fint hos meg. Fortsatt mye gods igjen. Og mine var like kantkjørte som dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...