Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at man må til tyskland for å få det godkjent,hørt at di sluttet med dette rett over jul..men dette er bare noe jeg har hørt,men lykke til :wink:

Skrevet

har hørt at bmw godkjenner bilen her i landet . men anbefaler deg å ta kontakt med dem de må se over alle delene for å se om de stammmer fra en 325 . men snakk med dem det lønner seg :)

Skrevet

jeg hadde tenkt å bygge om min 318 til 320 men i og med at bilen min er import så kostet det flesk lagt det på is. jeg snakket med biltilsynet , å bmw å de sa at det var bmw som måtte godkjenne den . videre sente de det over til biltilsynet men anbefaler det å snakke med bmw .

Skrevet

Trenger da ikke godkjenne noe i tyskland eller hos bmw! først sender du en søknad til ditt biltilsyn og når du får svar at du kan begynne så starter du å bygger om bilen din med motor drivverk osv så tar du turen ned til biltilsynet å får det godkjent koster 550 kr her iallefall.

vis bilen ikke har vært 10 år i norge må du betale 1000 kr per HK ;)

Skrevet

Jammen Så trekker man av Prosent etter hvor mange år, altså hvis bilen har vært inne i 8år, så betaler man ikke 100% men gjerne bare 30. Mener på det er sånn...

Skrevet

Jammen Så trekker man av Prosent etter hvor mange år, altså hvis bilen har vært inne i 8år, så betaler man ikke 100% men gjerne bare 30. Mener på det er sånn...

hmm ok da lærte jeg noe nytt! :) men merkelig at biltilsyndet ikke viste det når jeg søkte da :oops:

Skrevet

Jeg fikk ja på å bygge om min E30 318 til 325. Så skriver du en skikkelig god og detaljert søknad så går det sikkert bra, men de liker at du søker FØR du begynner, så gjør det

Skrevet

hmm ok da lærte jeg noe nytt! :) men merkelig at biltilsyndet ikke viste det når jeg søkte da :oops:

Er ikke helt sikker, men tror det er sånn

• 2 weeks later...
Skrevet

Ombygging til 325 burde ikke bli noe problem. Vet ikke helt om du MÅ søke på forhånd men det skader ikke å spille med åpne kort for biltilsynet. Hvis du først skal gjøre dette, så hadde det ikke vært dumt å gjort det skikkelig.

En komplett delebil hadde heller ikke vært å forakte.

Hva med ombygging til m3? holder du deg til 3litern så er det ikke mye værre å få ombygd enn en 2.5liter. En god delebil som er skada finner du i sverige til rundt 40-45 høvdinger.

bilen din bør være importert for 10 år siden, hvis ikke kan det koste deg endel. her er statens satser på statusendringen.

http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...