Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 På tur hjem i dag smalt det...; et voldsomt drønn og noen sekunder etterpå kom det haglende stein over veien. Bilen som kjørte foran oss bråstoppet, vi dukket og ventet bare på å bli truffet, men så blir det stilt og vi går ut av bilen. Ved siden av bilen foran ligger det ei steinblokk på ca 100kg, og jeg spør sjåføren hvordan det gikk med han, kom og se sier han. Så jeg går frem til fronten av bilen og da får jeg se at hele panseret hans er dyttet igjenom motorrommet.. altså ikke så rart det ble bråstopp. Jeg anser den nye Peugoten hans for totalhavartert. For oss andre (vi var 5 biler totalt) var det ikke så store skader. Touringen min var skitten etter å ha kjørt fra Trondheim i går og jeg så bare mindre lakkskader. Vel, fikk vasket bilen og ser at frontrute er full av små steinskader, lakken er det samme. Fikk ringt forsikringsselskapet som skal sende takstmann i morgen. Touringen hadde jeg hentet lakk til på denne turen ( tragisk...) endelig ferdig med alt mekanisk osv, og skulle bruke påsken til å lakke dører,fanger osv. Tak,panser osv var forsåvidt ikke planlagt lakkert nå. Men nå er det fullt av småskader, ikke alt er fra i dag, men nå er jeg skikkelig deppa og har mest lyst til å hive stein på bilen for å få den lakkert på verksted... Har ulykkesstedet på video, men kjenner takstmannen fra tidligere og har ikke noe tro på at han går med på lakkering da han sikkert sier at det er gammelt, hva gjør jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 Det der må være jævlig skremmende! Hva sa sprengningsfolka? De må vel sperre av veien om de sprenger like ved? Har forøvrig ikke noe godt svar til deg. Selvfølgelig fristende å pepre bilen litt ekstra, men enda kjipere om du ikke får det dekket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 De sa ikke noe... Sirenen gikk ikke før etter at vi stoppet hørtes det ut som, sjåføren foran var centimeter fra å bli drept... Forsåvidt var vi svært utsatt for skader i touringen også da jeg hadde fremste takluka litt opp, lå steiner på sikkert 3, 4 og 5 kg strødd langs bilen. Pussige var at ingen store traff bilen. Jeg kjenner nesten hver flekk på denne bilen, nå har jeg frontruta full av små steinskader midt i synsfeltet, takluka har det gått 2 skall av og tak og panser har merker etter stein. Skikkelig fortvilet ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 28, 2007 Share Skrevet Mars 28, 2007 hvis du klager på for store fargeforskjeller? veit ikke om det hadde gått, har liksom ikke vært borti forsikringa enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2007 Skal prøve å legge ut videoen etterpå... var ei dame som kjørte i baken min i fjor og dro av litt lakk på fangeren, fikk 4300 fra selskapet hennes da. Det som er tragisk nå er jo at jeg ikke rakk å lakke den (eller kanskje ikke) for da hadde det kanskje vært lettere å få dekket lakkverksted på de store tingene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 Dette høstes utrolig skummelt ut. Godt det gikk bra. Hva med ansvaret til de som sprengte, dette blir vel ikke en direkte forsikringssak mellom deg og forsikrings selskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 går vel an å prøve å kontakte sprengnings selskapet eller noe. noen må jo ta ansvar for dette! de erstatter jo den peugoten så derfor burde de vel ta din også?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2007 Han kom jo sprengningsbasen, kikket på bilene og ga oss telfnr osv. Stod midt i et svært veikryss så vi som var kjørbar fikk beskjed om å kjøre hjem og ta kontakt. Snakket med forsikringsselskapet mitt og skal sende skademelding i dag. Det jeg frykter er at takstmann vil avfeie steinskadene i lakken min med at det er en gammel bil og trolig gamle skader, men de få gamle merkene jeg hadde vises at de er gamle. Tok jo opp videoen hvor det vises at det ligger strødd stein rundt bilen. Får håpe det blir erstattet, hvis ikke reduserte jeg akkurat verdien på bilen betraktelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2007 fikk beskjed fra takstmann om at hadde vurdert det slik: Ny frontrute,lakkering av panser,utbedring av steinsprut på tak og høyre side,og lakkering med klarlakk til tilstøtende flater: 12,600 på konto. Tar egenandel på kasko på ruta (2000) og lakker resten selv. Kjøpe noe snacks til bilen for det som blir igjen... Fornøyd? Njaa, men bare bli ferdig med det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 bedre enn ikkeno hvertfall! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 Nå kjenner jeg ikke til hvor omfattende skadene i realiteten var, men 12.000 kr høres vel litt lite ut. Håper det ordner seg for deg. Kanskje man bare skal være glad for at man ikke ble drept... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2007 Nå kjenner jeg ikke til hvor omfattende skadene i realiteten var, men 12.000 kr høres vel litt lite ut. Håper det ordner seg for deg. Kanskje man bare skal være glad for at man ikke ble drept... Fikser lakkeringen jeg, god avtale med Lakkspesialisten Og du har helt rett, kunne gått skikkelig ille.... I forhold til beregning er det kanskje lite med 12,600. Ny frontrute koster ca 6000 montert, lakke og sparkle hele panseret + fylle i steinsprut hele høyre side og tak og deretter klarlakk. Men hadde ordnet time hos et lakkfirma jeg vet lakkerer pent og rimelig, han tekstmannen, så det stemmer sikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå