Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic. Har tenkt å kjøpe nye felger til min e34, 18x8". ET på e34 og e39 er det samme, men ser at det er forskjell på senter. Regner med at min neste bil blir en familiebil av type e39 karosseri, men vil jeg da kunne bruke de samme felgene? Er forresten rondell 0058 det er snakk om.

Gamlefar i huset har akkurat kjøpt en e39 jeg tenkte å "stjele" felgene fra til min egen. Og ja, fungere det?

Hvis ikke, hvorfor? Og er det da i heletatt mulig å få det til å passe over hverandre?

På forhånd takk ;)

Skrevet
E39 felger har 74.1mm senterhull mens E34 har 72.5mm

E39 felger kan altså brukes på E34 men da må du sette inn 72.5mm senterringer.

Men altså ikke andre veien? Hvis de nye e34 felgene jeg vurderer overlever til den gang jeg får meg e39?

Skrevet

Sier seg selv at det ikke går andre veien da. Blir som å prøve å tre huet sitt ned i en hermetikkboks, det går ikke. Litt dårlig eksempel, men var det jeg kom på sånn ifarta :)

Må i såfall dreie/slipe opp senterhullet på felgen, men dette skal jeg ikke gå inn på da jeg har liten kjennskap til den metoden.

Skrevet
E39 felger har 74.1mm senterhull mens E34 har 72.5mm

E39 felger kan altså brukes på E34 men da må du sette inn 72.5mm senterringer.

Men altså ikke andre veien? Hvis de nye e34 felgene jeg vurderer overlever til den gang jeg får meg e39?

Kjøp felger beregnet for E39 og be om å få senterringer til E34 så er saken løst. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...